"Zrobiłem grę identyczną jak twoja." "Ok, nie ma problemu."

"Zrobiłem grę identyczną jak twoja." "Ok, nie ma problemu."
marcindmjqtx

19.11.2012 11:22, aktual.: 05.01.2016 16:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czyli jak to się załatwia między twórcami po dżentelmeńsku.

Zaczęło się od tego, że Terry Cavanagh, twórca VVVVVV wziął udział w maratonie tworzenia gier - Pirate Kart V i zrobił Hegaxon. Prostą, ale wciągającą grę z zapadającą w pamięć oprawą (ta muzyka!).

Nie grajcie w Hexagon, łzy popłyną Wam z oczu, a mózgi ulegną stopieniu - pisał kiedyś Tomek. Gra na tyle się spodobała, że twórca przygotował płatną wersję Super Hexagon na iOS, a w planach miał także wydanie jej na PC i Mac. Tylko, że nie zdążył.

Vittorio Romeo przygotował Open Hexagon - wersję na PC. I pewnie, gdyby chodziło o wielkie marki i wielkie firmy, to tu zaczynałaby się historia pozwów i procesów. Ale nie. Cavanagh stwierdził, że nie ma z tym problemu - no może poza faktem, że to on chciał być pierwszy. Ale gra mu się podoba.

Czytać od dołu do góry (twitter.com/terrycavanagh)

Sam Romeo zastrzega, że gdzie się dało umieścił informacje o oryginalnym autorze, a jego gra powinna być postrzegana jako hołd, a nie kopia oryginału.

Więc, wszystko ok. Cavanagh opublikował  nawet link do gry na swoim blogu. Teraz spokojnie kończy swoją wersję Super Hexagon na PC/Mac - ponoć już niedługo będzie dostępna. A czekając możecie zagrać zarówno w oryginalny Hexagon jak i Open Hexagon (do pobrania stąd).

Niby nic takiego, ale cieszy mnie, że takie ludzkie podejście ma jeszcze rację bytu w tej branży.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także