"To byłaby nasza najlepsza gra". Battlefront 3 był gotowy
Fani wieloosobowych bitew w klimacie Gwiezdnych Wojen pewnie do dziś nie mogą odżałować skasowania Battlefront. Steve Ellis z Free Radical (obecnie studio przemianowano na Crytek UK) też. Zwłaszcza, że gra była gotowa.
Była skończona w 99%, potrzebowała jeszcze tylko wyeliminowania błędów i byłaby gotowa do wydania. Odniosłaby największy sukces spośród naszych produkcji, ale została skasowana z powodów finansowych. Inny z pracowników studia dodaje, że drogi Free Radical i Lucasarts stopniowo się rozchodziły i atmosfera nie była przyjemna. Zwłaszcza w studiu bano się najgorszego, bo obie swoje gry tworzyło właśnie dla Lucasarts, w którym nastąpiła zmiana na szczeblach kierowniczych. Ostatecznie projekt został skasowany, choć tak naprawdę nigdy nie był oficjalnie zapowiedziany. Na YouTube trafiły natomiast filmiki pokazujące wczesną wersję gry, które przyciągnęły uwagę graczy. Ellis jest zadowolony z komentarzy jakie zebrały:
Cieszę się, że ludzie mogli przynajmniej zobaczyć, nad czym pracowaliśmy i podzielali nasz entuzjazm. źródło: gamesTM via NowGamer
Maciej Kowalik