"To będzie duże". Valve chce, aby wszyscy zostali autorami filmów animowanych

Wraz z premierą "Meet the Pyro" Valve ogłosiło istnienie Source Filmmaker, potężnego narzędzia do robienia filmów animowanych na silniku, który napędza takie gry jak Portal, Half-Life czy Team Fortress.

"To będzie duże". Valve chce, aby wszyscy zostali autorami filmów animowanych
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Jako osoba, której doświadczenie w robieniu filmów animowanych ogranicza się do zabaw edytorem map w WarCraft 3 (nie oglądaliście "Zasadzki na konwój"? Nie szkodzi, naprawdę), trochę brakuje mi słów na to, co Valve pokazało na niniejszym materiale:

Jest to to samo narzędzie, jakiego Valve używa do produkcji przerywników filmowych w swoich grach. Pozwala na manipulację mimiką, zachowaniem postaci, efektami, scenerią. Na najbardziej podstawowym poziomie można dzięki niemu stworzyć film przy użyciu gotowych elementów znanych choćby z TeamFortress 2.

Sztuczka polega na tym, że jest to też silnik, na którym powstają gry. Reżyser może więc kazać rozegrać swoim aktorom jakąś scenkę W GRZE, a następnie manipulować "nagranym" w ten sposób materiałem, na przykład wyrazem twarzy postaci czy bronią, jaką mieli w rękach.

Póki co SFM umożliwia pracę na elementach z TeamFortress 2. Z czasem pojawią się w nim także biblioteki postaci, przedmiotów i lokacji z innych gier Valve. Jeżeli ktoś zna się na modowaniu silnika Source, to będzie także w stanie dodawać swoje własne tekstury, modele etc.

Narzędzie będzie darmowe, obecnie znajduje się w fazie beta, jednakże Valve zastrzega sobie, że jeśli ktoś chce dzięki niemu zarabiać pieniądze, to musi to robić bez udziału elementów znanych z gier firmy.

Valve opublikowało już pierwszy poradnik jak korzystać z SFM, dostępny jest tutaj.

Wymagania sprzętowe SFM są następujące:

System: Windows 7 / Vista (Windows 7 64 bit sugerowane) Procesor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (lub wyżej) or AMD64X2 (lub wyżej) Pamięć: 2GB (4 GB rekomendowane) Dysk twardy: przynajmniej 15 GB miejsca na dysku Wideo: karta graficzna serii NVIDIA GeForce 200 lub lepsza,albo serii AMD Radeon 3000 lub lepsza (serie NVIDIA GeForce 400 lub AMD Radeon 5000 rekomendowane) Monitor: 1366 x 768 (1920 x 1080 sugerowane) Audio: kompatybilne z DirectX 9.0c

Źródło: Valve

Konrad Hildebrand

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne