"Nasze wizje projektu przestały być zgodne" - Yager o zakończeniu pracy przy Dead Island 2
Karczemnej awantury nie będzie. Byli twórcy Dead Island 2 wypowiadają się o rozstaniu z grą w rozsądnym, ostrożnym tonie.
Nagła decyzja wydawcy o przeniesieniu produkcji do innego studia może wywołać różne reakcje. Obrzucanie się błotem, wbijanie szpil, pozwy sądowe - świat gier wideo widział już wszystko. W przypadku Dead Island 2 obie strony najwyraźniej postanowiły uniknąć medialnej szopki.
O tym, że studio Yager nie pracuje już nad Dead Island 2 pisaliśmy wczoraj. Deep Silver (wydawca gry) bez wdawania się w szczegóły poinformował o zakończeniu współpracy. Dziś swoją wersję wydarzeń przedstawia także druga strona.
Zespół pracował z entuzjazmem nad najwyższą jakością Dead Island 2. Wizje projektu Deep Silver i Yagera przestały być jednak zgodne i zapadła decyzja o zakończeniu współpracy. Tłumaczy CEO studia, Timo Ullmann.
Yager dalej zamierza pracować nad grami z segmentu AAA, a cała uwaga studia skupia się teraz na własnym projekcie, czyli kosmicznym strzelanko-symulatorze Dreadnought. Ullmann każe też wypatrywać czegoś nowego na nadchodzącym Gamescomie.
Wciąż nie wiemy natomiast, kto przejmie po Yagerze ster Dead Island 2. Na pewno możemy wykluczyć wrocławski Techland.
[Źródło: Polygon]
Piotr Bajda