Quake II też będzie wspierał technologię RTX
Bo liczą się nie tekstury, lecz promienie!
Nvidia wyskoczyła dzisiaj z bardzo interesującym i dość unikatowym pomysłem stworzenia remake'u Quake'a II. Pomysł jest o tyle ciekawy, że chodzi tu nie tyle o klasyczne podbicie rozdzielczości tekstur, co dodanie do gry... obsługi Ray Tracingu. Wystrój lokacji niewiele się zmieni, jednak samo dodanie odbić i rozproszonych promieni sprawia, że Quake II RTX wygląda dużo ładniej. Choć oczywiście dalej widać, że to gra z 1997 roku.
Bardzo współczesne będzie za to obciążenie komputera podczas grania. Chociaż Nvidia ogłosiła niedawno rozszerzenie Ray Tracingu także na starsze modele kart graficznych z serii GTX 1000, według oficjalnych wymagań niezbędnym minimum ma być RTX 2060. Pytanie czy to jedynie kwestie marketingowe czy rzeczywisty obraz sytuacji pozostaje otwarte. W każdym razie Quake II RTX zmęczy komputery "troszkę" mocniej niż oryginał.
Quake II RTX: Official Announce Trailer
W każdym razie płynność będzie można sprawdzić przed zakupem, bo pojawi się wersja demo. Zaoferuje za darmo trzy pierwsze misje kampanii, a żeby zagrać w pozostałe oraz multiplayer, trzeba będzie już kupić pełną wersję na przykład na Steamie. Obecnie to koszt 20 zł. Premiera aktualizacji już 6 czerwca. Wkrótce pojawi się też więcej informacji dotyczących wydania.
Krzysztof Kempski