Quake II też będzie wspierał technologię RTX

Bo liczą się nie tekstury, lecz promienie!

Quake II też będzie wspierał technologię RTX
Krzysztof Kempski

27.05.2019 | aktual.: 28.05.2019 10:43

Nvidia wyskoczyła dzisiaj z bardzo interesującym i dość unikatowym pomysłem stworzenia remake'u Quake'a II. Pomysł jest o tyle ciekawy, że chodzi tu nie tyle o klasyczne podbicie rozdzielczości tekstur, co dodanie do gry... obsługi Ray Tracingu. Wystrój lokacji niewiele się zmieni, jednak samo dodanie odbić i rozproszonych promieni sprawia, że Quake II RTX wygląda dużo ładniej. Choć oczywiście dalej widać, że to gra z 1997 roku.

Bardzo współczesne będzie za to obciążenie komputera podczas grania. Chociaż Nvidia ogłosiła niedawno rozszerzenie Ray Tracingu także na starsze modele kart graficznych z serii GTX 1000, według oficjalnych wymagań niezbędnym minimum ma być RTX 2060. Pytanie czy to jedynie kwestie marketingowe czy rzeczywisty obraz sytuacji pozostaje otwarte. W każdym razie Quake II RTX zmęczy komputery "troszkę" mocniej niż oryginał.

Quake II RTX: Official Announce Trailer

W każdym razie płynność będzie można sprawdzić przed zakupem, bo pojawi się wersja demo. Zaoferuje za darmo trzy pierwsze misje kampanii, a żeby zagrać w pozostałe oraz multiplayer, trzeba będzie już kupić pełną wersję na przykład na Steamie. Obecnie to koszt 20 zł.  Premiera aktualizacji już 6 czerwca. Wkrótce pojawi się też więcej informacji dotyczących wydania.

Krzysztof Kempski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.