Quake Champions stało się grą free to play
Bethesda postanowiła nie czekać ze zmianą modelu sprzedaży aż do premiery.
Wygląda na to, że premiera Quake Champions coraz bliżej. Albo po Bethesda chce powstrzymać proces umierania projektu. Gra debiutowała rok temu we wczesnym dostępie i choć była wtedy płatna, Bethesda zapowiedziała w trakcie tegorocznego Quake Conu, że już teraz gra przejdzie na model free to play. Od tej pory w nadchodzącego Quake'a można grać bez wydawania na ten cel pieniędzy, a wszystko dzięki darmowemu starterowi.
Quake Champions: E3 2016 Reveal Trailer
Darmowe stały się wszystkie dostępne w grze tryby i mapy oraz dwie postaci na początek. Kolejne odblokujemy już za grową walutę lub własne pieniądze. W grze mamy też opcję odblokowania za 130 złotych wszystkich, łącznie 11 dostępnych w niej czempionów. Przejście na darmowy model nie oznacza jednak zakończenia prac nad Quakiem Champions. Na przykład zmiana modelu biznesowego przyniosła kolejną postrać do ogrania, a niedawno twórcy wspominali o nowych trybach jak Capture the Flag, tryb zręcznościowy z dynamicznie zmieniającymi się zasadami czy bramy, polegające na odcięciu przeciwnikom dostępu do portalu.
Wygląda na to, że Bethesda ma z tym tytułem mały problem. Część graczy zniechęciła się do niego ze względu na dosyć hardkorową formułę, a fani narzekają np. na jakość kodu sieciowego czy słabo działający matchmaking. Liczba graczy wciąż spada nawet pomimo tego, że Champions znacząco się od chwili debiutu rozwinęło. Być może nowa cena spowoduje napływ nowych fanów.
Krzysztof Kempski