Zmien skórke
Logo Polygamii

Quake Champions pozbywa się skrzynek z lootem (prawie)

Nowy system progresji przypomina ten z Fortnite'a.

Jak informuje id Software na oficjalnym kanale YouTube gry Quake Champions, doczeka się ona wkrótce gruntownej zmiany w wewnętrznej ekonomi. Ta dostępna za darmo sieciowa strzelanka rezygnuje z systemu progresji opartego na skrzynkach z lootem. Zastąpi je rozwiązanie oparte na “Battle Passie”.

Gracze będą więc odblokowywać nagrody za samo granie i wypełnianie dziennych oraz tygodniowych wyzwań. W zależności od tego, czy opłacą “Battle Passa”, będą ich zdobywać więcej lub mniej. Przepustkę będzie można wykupić w dowolnym momencie w trakcie trwania sezonu rozgrywek, a gracz, który się na to zdecyduje, otrzyma od razu wszystkie “zaległe” nagrody.

Gracze będą mogli również wykorzystać zdobywaną w grze walutę (odłamki – shards) do wskazania konkretnego czempiona, dla którego chcą odblokowywać nagrody. Ułatwi to zdobywanie kosmetycznych przedmiotów, które faktycznie są przez gracza pożądane.

Z gry kompletnie znikają skrzynki, runy, i favor (uznanie?) – druga waluta. Wszystkie nagrody, które zdobywało się za ich pośrednictwem, będą teraz przyznawane w ramach “Battle Passa”. Jedyna forma loot boksa, jaka pozostanie, to relikwiarze (reliquaries, tak to sobie nazwali, co poradzę).

Doczekać się jednak one mają istotnych zmian. Każdy z nich gwarantował będzie jeden legendarny przedmiot, ich różnorodność ma być znacznie większa, a częstotliwość powtarzania się – “niemal zerowa” (czyli wciąż niezerowa).

Nie jest więc niestety do końca tak, że całkowicie koniec z loot boksami, ale zmiana z pewnością jest na lepsze. Producent gry wciąż chce waszych pieniędzy, ale po pierwsze – co w tym dziwnego (szczególnie, że gra jest darmowa), po drugie – wydaje się to znacznie bardziej uczciwe.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
  Subskrybuj  
Powiadom o