Q.U.B.E. 2 ukaże się w połowie marca

Za niespełna miesiąc wyruszymy w podróż z Amelią Cross.

Q.U.B.E. 2 ukaże się w połowie marca
Joanna Pamięta - Borkowska

Z Portalem jest trochę jak z Dark Souls – gra wyznaczyła pewien standard w swoim gatunku i wszystkie nowe produkcje będą do niej porównywane. Każda wredna SI kojarzyć się będzie z GlaDOS, a droid-kurdupelek z Wheatleyem.

Podobnego losu nie uniknęła Q.U.B.E. 2 studia Toxic Games. W co drugim artykule na temat ich projektu przynajmniej raz musiał paść tytuł Valve. Kiedy jednak popatrzy się na screeny, trudno uniknąć porównań. Mam tylko nadzieję, że chłopaki z Toxic z jednej strony sprostają wymaganiom graczy, a z drugiej – wydepczą własną ścieżkę w kategorii łamigłówek opartych na fizyce.

Pierwsza część pojawiła się w 2012 roku, a twórcami było trzech studentów Uniwersytetu w Newport. Gra została przyjęta dość ciepło, ale jako że pojawiła się niecały rok po Portal 2, zniknęła w jej cieniu. W tym roku ujrzymy drugą część, stworzoną na nowym silniku i z o wiele bardziej rozwiniętą fabułą.

Obraz

O tym, czy Q.U.B.E. 2 okaże się czymś więcej niż poprzednia część, przekonamy się już za kilka tygodni, ponieważ na Twitterze studia pojawiła się data premiery – będzie to 13. marca. Gra zawita na PC, XboX One oraz PS4.

W Q.U.B.E. 2 wcielimy się w Amelię Cross, która w tajemniczych okolicznościach pojawia się na obcej planecie, w kompleksie zbudowanym z sześcianów. W przeciwieństwie do innej znanej cyfrowej pani archeolog (tej z warkoczem), Amelia nie dostanie całego arsenału broni, a tylko rękawice umożliwiające manipulację przedmiotami. Zatem pierwszą różnicę w stosunku do Portalu już mamy - zamiast portali, będziemy we wszystkie strony rzucać elementami wyposażenia wnętrz (też dobrze, jeśli dorzucą do tego możliwość rozbijania talerzy, to kupuję w ciemno!). Amelia nie zostanie pozostawiona sama sobie, ponieważ przez komunikator kontaktować się z nią będzie komandor Emma Sutcliffe. W trakcie rozgrywki poznamy historię obu pań, ale nadrzędnym celem będzie odkrycie tajemnicy kompleksu.

Żeby wrócić do domu, Amelia będzie musiała przedrzeć się przez całą masę łamigłówek upakowanych w 11. rozdziałach.

Deweloperzy z Toxic Games obiecują, że w przypadku niektórych zagadek istnieje kilka możliwych rozwiązań. Nieliniowość w grach tego typu jest rzadkością. Brzmi to bardzo obiecująco!

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościportal 2data premiery
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.