Pytaj o Wszystko: Twórcy Franko odpowiadają na Wasze pytania

Pytaj o Wszystko: Twórcy Franko odpowiadają na Wasze pytania

Pytaj o Wszystko: Twórcy Franko odpowiadają na Wasze pytania
marcindmjqtx
19.02.2014 13:33, aktualizacja: 15.01.2016 15:40

Dowiecie się m.in. tego, czy w nowej części Franko wróci zwrot grzecznościowy "Spadaj, pierdoło" i czy jest szansa, że gra pojawi się na Amigę.

Na Wasze pytania w kolejnym odcinku "POW" odpowiadali twórcy starego i nowego Franko. Ten drugi jest coraz bliżej zdobycia zbieranej kwoty na wspieram.to.

***

Don Denar: Pytanie od starego gracza i zarazem uber-fana Franko 1. Jak planujecie rozdzielić zebrane środki finansowe? Czy na wspieram.to możemy zobaczyć pełny biznesplan? Jestem gotowy Was wesprzeć znaczną kwotą, ale niestety, to co widzę na wspieram.to to PR-owy bełkot, bez faktów oraz liczb. Mariusz Pawluk: Biznes plan robimy dopiero od miliona, ale skoro pytasz, to zdradzimy Ci naszą tajemnicę - tylko proszę zachowaj to dla siebie. Z zebranej sumy musimy m.in. oddać to co królowi należne (podatek 19%), wynagrodzić wspierających (20%). opłacić materiały promocyjne i reklamowe (koło 10%). To, co nam zostanie, rozdzielimy po równo na wszystkich członków zespołu. Biorąc pod uwagę, że od prawie 7 miesięcy pracujemy za darmo, to po otrzymaniu tej kwoty wyniknie, że bardziej opłacałoby nam się pobierać zasiłek, niż robić Franko 2. Robimy grę jednak z pasji, a wręcz fanatyzmu, licząc, na zyski pojawią się dopiero po wydaniu.

Tomasz Tomaszek: Niestety, nie będziemy klepać Murzynek po tyłkach na czystych tropikalnych plażach.

larryadler: Widząc nową wersję Franko, pierwszą grą, jaka przychodzi mi na myśl, jest Shank. Jak wiemy, jest tam multum ciosów i kombinacji - idziecie w tym kierunku, czy chcecie ograniczyć zdolności bojowe bohatera do jego zdolności intelektualnych? Drugie pytanie - jest w planach tryb kooperacji lub PvP? Mariusz Pawluk: Słyszeliśmy, ale nie graliśmy w Shanka. Serie ciosów będą, ale niekopiowane z innych gier, lecz nasze własne, unikalne.

Przemysław Nogaj: Nie przewidujemy trybu PvP, tryb kooperacji dla 2 graczy pojawi się na pewno.

razer: Dokładnie 18 listopada 2012 założyłem blog www.ProjektFranko.wordpress.com, na którym snułem swoją wizję stworzenia duchowego następcy Franko The Crazy Revange. Przez kilka miesięcy pisałem o planach i pomysłach na stworzenie chodzonej bijatyki w polskim klimacie, pełnej rodzimych lokacji, pamiętnych wydarzeń i memów. I kto by pomyślał - siedem miesięcy po moim pierwszym poście w sieci pojawia się informacja o pracach nad oficjalnym Franko 2. Ta niespodzianka zaskoczyła praktycznie wszystkich, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę kilkanaście lat całkowitego milczenia w tym temacie. W związku z powyższym proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytanie - kiedy zespół tworzący Franko 2 trafił na mojego bloga, czy podobała im się lektura i które pomysły zmobilizowały ich do pracy? :) Tomasz Tomaszek: Robiąc „jedynkę” inspirowaliśmy się Twoim blogiem ;). A tak na poważnie, powrót Franko mieliśmy już w głowie zanim pojawiły się internety w Polsce. Niestety, pełna niezależność wiąże się z kosztami i licznymi przeszkodami, dlatego ciągle było to odkładane albo kończyło się tylko na papierze. Zaczęliśmy realizować to, co od dawna planowaliśmy, w marcu 2013, jak odezwała się do nas ekipa Wspieram.to. Crowdfunding daje nam możliwość zrobienia gry takiej, jakiej naprawdę chcemy, bez ograniczeń ze strony wydawcy czy dystrybutora. Po za tym zbliża się 20 rocznica wydania pierwszej części na Amigę - to chyba dobra okazja na powrót Franko.

Mariusz Pawluk: Fajny blog, ale wczoraj widzieliśmy go pierwszy raz.

ngm: Jaki jest pomysł na wyróżnienie się na tle konkurencji? Aktualnie na rynku jest cała masa rewelacyjnych beat'em-upów. Franko chyba najbliżej do Double Dragon Neon/niedawno wydanego m.in. na PC. Co miałoby mnie skłonić do zainteresowania się polską produkcją? Domyślam się, że wartości estetyczne z Muramasy czy złożoność znana z Dragon's Crown jest nie do doścignięcia. Mariusz Pawluk: Nie chcemy wzorować się na żadnej dotychczasowej grze i nie chcemy być porównywani do żadnej konkurencji - Franko ma pozostać unikalny, to będzie gra, w którą jeszcze nigdy nie grałeś.

Przemysław Nogaj: Z pewnością duża doza polskiego humoru oraz lokalnego klimatu, którego nie spotkasz w żadnej znanej Ci grze.

Tomasz Tomaszek: Gołe baby?

cywil1985: Czy nie uważacie, że grafika Franka drugiego jest trochę zbyt pastelowa? Pytam, ponieważ to może zmienić klimat gry. Pierwszy Franek (było to podyktowane ówczesnymi możliwościami GPU) był nieco bardziej rzeczywisty/mniej pastelowy (pod względem kolorystki). Tomasz Tomaszek: Zaraz się okaże, że grafika w 1 była przecudowna.

Aleksandra Nazdraczew: Grafika nie będzie tak sterylna jak jest teraz na konceptach, na pewno ją „przybrudzimy” i nadamy jej odpowiedni klimat. Nie będzie tak pastelowa jak napisałeś, ale też nie będzie mocno rzeczywista - chcemy, aby przypadła do gustu większości. Wszystkich jednak nie da się zadowolić - wiadomo.

Mariusz Pawluk: To samo dotyczy postaci. Część z nich robiona jest pod sugestie wspierających i one odegrają swoją rolę, ale większość zostanie utrzymana w „naszym świecie”.

Przemysław Nogaj: To, co widać na mocapach, to nie jest wersja finalna -  projekt cały czas rozwijamy i poprawiamy.

derpster: Jakie stoją inspiracje i nawiązania za obecnie prezentowaną oprawą graficzną? W jaki sposób koresponduje ona z treścią gry? Czym mechanika będzie się wyróżniać od konkurencji? Jak chcecie zainteresować grą pokolenie, które nie rozumie fenomenu pierwszej (jeżeli w ogóle o niej słyszało) części i kwestionuje jej wartość? Jakie będą tryby kooperacji? Mariusz Pawluk: Gra kierowana jest do starych i nowych graczy. Chcemy nawiązać m.in. do memów aktualnych w ostatnich miesiącach oraz w humorystyczny sposób pokazać obecne czasy - utrzymując jednocześnie klimat i unikalność starego dobrego Franko.

Tomasz Tomaszek: Nie chcemy także robić także gry zbyt realistycznej, bo będzie kłóciło się to ze stylem Franko, dlatego też pozwolimy ponapi***** tych, co każdy nie lubi.

Aleksandra Nazdraczew: Jest tak kolorowo, bo chcemy także trafić do grupy 3-4 latków, to dość ważny dla nas target.

odarpi, coen88: Czy w nowej wersji znajdzie się miejsce dla niezapomnianego "Spadaj, pierdoło"? I drugie pytanie: kim był ten łysy wąsal z oryginału? Tomasz Tomaszek: Tak, będzie „spadaj pierdoło”.

Mariusz Pawluk: Odnośnie wąsatego typka - to była pierwsza koncepcja zaprojektowana na potrzeby Pixel Heaven 2013 - nie przypadła do gustu, zatem zmieniliśmy.

don_: czy to, że gra wygląda jak część mająca wyjść na A1200 + blizzard 030 to celowe zagranie mające wywołać w graczach nostalgię? Tomasz Tomaszek: Amiga tego nie uciągnie.

Aleksandra Nazdraczew: A może jednak ?

Mariusz Pawluk: No może gdyby nie, nie uciągnie.

Przemysław Nogaj: Grafika będzie oczywiście w full HD i może dlatego Amiga tego nie udźwignie ;). Franko 2 ma mieć styl rysunkowy, nie chcemy tworzyć kolejnej pięknej gry z przecudowną grafiką, bo takich gier dziś są setki. Chcemy zrobić coś alternatywnego. Mamy robić kolejnego Wiedźmina?

martinoff: Czy bohater odwiedzi jakieś znane miejsca w Szczecinie, np. Wały Chrobrego? Tomasz Tomaszek, Aleksandra Nazdraczew, Mariusz Pawluk, Przemysław Nogaj: TAK

Adam Masewicz: Na jakich ulicach rozegra się akcja gry? Mariusz Pawluk: Przede wszystkim chcemy, aby miejsca przedstawione oddawały klimat i nawiązywały do charakterystycznych miejsc, niekoniecznie mają być odwzorowane 1:1.

Aleksandra Nazdraczew: Z pewnością jednak jak pojawisz się na Wałach Chrobrego w grze, to będziesz wiedział, że są to Wały Chrobrego ;)

kalimdor: Jak chcecie oddać w grze klimat dzisiejszych polackich subkultur cebulacznych, takich jak rycerze ortalionu, biedaków buraków, elyty, młodych wykształconych z wielkich ośrodków, narodofców i reszty? Będzie tak samo obleśnie i obscenicznie jak poprzednio? Mariusz Pawluk: Każdego można przedstawić w krzywym zwierciadle - nawet nasze dzisiejsze subkultury. O to bym się nie martwił. Zachęcam do odwiedzenia fanpage Franko 2, tam na bieżąco zamieszczamy najnowsze materiały.

bunch: Czy planujecie jakieś typy przeciwników z maczetami w rękach? Mariusz Pawluk: Przez większość czasu gry Franko ma być fair - pięści na pięści. Broń jednak się pojawi i będzie podzielona na powerupy oraz broń jednorazowego użytku.

George Zip: Ja mam dla Was pomysł. Po co tworzyć jakieś lokacje i ręcznie je malować, czy nie lepiej wykorzystać np. widoki ze Street View? Gracz wpisywałby np. swoje dane i mógłby chodzić po własnych ulicach. Przemyślcie to, bo gdyby to zrobić porządnie, byłby hit i coś nowego, można by zastosować jakiś algorytm do przerabiania grafik ze Street View na takie komiksowe :) Pozdrawiam. Przemysłaj Nogaj: Fajny pomysł, ale na chwilę obecną nie do zrealizowania we Franko 2.

Tomasz Tomaszek: Zrobimy tak we Franko 3.

Adam Szewczyk: Czy w Franko 1 naprawdę leciały teksty "wąchaj" i "na bułke", czy słuch nas zawiódł? Tomasz Tomaszek: „Wąchaj” tak, „na bułkę” - pierwsze słyszę

anthrox: Żeby uciąć spekulacje na temat użycia flasha do zrobienia Franko 2, chciałbym Was jeszcze zapytać - w jakim języku programowania piszecie Franko 2? Mariusz Pawluk: Flash

Tomasz Tomaszek: Flash

Aleksandra Nazdraczew: Flash

Przemysław Nogaj: .C++ oraz LUA

mdw: Jeżeli doszłoby do wypuszczenia wersji na Amigę, to kto by ją zaprogramował (bo grafika i dźwięk pewnie byłyby te same)? Zrobilibyście to sami, czy zlecilibyście komuś spoza zespołu? Na jakich Amigach działałaby wersja amigowa? Jest szansa, że gra wyszłaby na nowe Amigi (AmigaOS4) i platformy amigopochodne (MorphOS, AROS), czy raczej celujecie tylko w klasyczne stare modele działające na AmigaOS 1.x/2.x/3.x? Mariusz Pawluk: Grafika i dźwięk prawdopodobnie nie byłyby te same - Amiga raczej by tego nie udźwignęła.

Tomasz Tomaszek: Ogólnie temat Amig zostawiamy sobie dopiero po wydaniu wersji na PC i mobilinych (iOS, Android). Morph i AROS ? To tak jakbyśmy robili na Nokie 3310.

anthrox: 1) Czy proponowaliście udział w tworzeniu gry Sławomirowi Mrożkowi? Jeżeli tak - jaka była jego odpowiedź? Mariusz Pawluk: Nie proponowaliśmy jeszcze, ale nie wykluczamy, że jego twórczość pojawi się w grze.

2) Czy pojawi się sklepik, w którym można zmieniać wygląd Franka, np. zrobić tatuaż? Tomaszek Tomaszek: Będą także operacje plastyczne

3) Czy pojawi się opcjonalna możliwość włączenia "dymków" w cut-scenkach? (wyjaśnienie po co to przesyłałem na FB) Tomasz Tomaszek: Chmurki będą.

4) Czy planujecie dodać studzienki kanalizacyjne, z których można zdjąć pokrywę (i użyć jako broni), a w powstałą dziurę wróg jak i Franko mogą wpaść? Urban Champion by się zrobiło :) Mariusz Pawluk: Wpadanie w dziurę zostawimy innym, ale być może opcja ze śmietnikami się pojawi. Nie chcemy ujawniać wszystkich szczegółów.

Przemysław Nogaj: Przewidujemy różne elementy, które można podnieść i użyć jako broń.

5) Planujecie cenzurować przekleństwa? Tomasz Tomaszek: Zależy w jakim będziemy humorze.

6) Jeżeli w grze pojawi się broń - czy da się ją wyrwać przeciwnikowi - np. spray grafficiarzowi? Przemysław Nogaj: Wyrwać nie, ale podnosić tak.

7) Pisaliście, że w przypadku wypuszczenia Franko 2 na PC rozważacie wersję na komputery Amiga - jeżeli do tego doszłoby - w jakim języku przepisalibyście grę? AMOS? Mariusz Pawluk: Do tematu Amigi wrócimy po PC i wersji mobilnej.

8) Czy użytkownicy dostaną możliwość wgrywania własnych plików. np. dźwiękowych czy graficznych (własne postacie) - będzie obsługa plików .mod? Tomasz Tomaszek: Nie, nie planujemy.

9) W Waszej opinii Paprykarza Franio / Piwo Franio 19% powinno się skonsumować, czy może jednak potraktować jako lokatę kapitału, którą z zyskiem sprzedamy za kolejne 20 lat (szkoda w tym miejscu, że oferujecie tylko piwo - bez winka / wódeczki). Tomasz Tomaszek: Piw już nie ma. Paprykarz może tak, ale niedługo kończy mu się termin ważności.

10) Czy rzucony wróg będzie niszczył otoczenie - np. samochód? Mariusz Pawluk: Niszczył nie, ale wpadać tak. Będzie interakcja z otoczeniem na pewno.

imarcos: Wolicie klopsy gotowane czy smażone? Tomasz Tomaszek, Aleksandra Nazdraczew, Mariusz Pawluk, Przemysław Nogaj: Surowe

bydlak88: Czy Franko lubi placki ziemniaczane i dlaczego uwielbia? Tomasz Tomaszek: Zamiast cukru pudru kokainę?

roniworlds: TheCompany: 1) Czy będzie możliwa interakcja z otoczeniem ?? Przemysław Nogaj: Tak.

2) Ile jest planowanych leveli? Tomasz Tomaszek: Dużo, nie mniej niż 10

3) Czy w grze pojawią się jakieś bronie typu kastet? Mariusz Pawluk: Będzie kastet, ale zwiększy on silę Franka - będzie powerupem. Za to np. baseball będzie „na jeden strzał”

4) W jakich wersjach językowych ukaże się gra? Tomasz Tomaszek: W polskiej.

5) Czy gra ukaże się tylko na PC/Mac/Linux, czy są plany na inne platformy PS3/Xbox/iOS/Android itp. Tomasz Tomaszek: PC/Linux/Mac - najpierw, następnie - IOS/Android, w przyszłości PS3/Xbox/Amiga

Zebrał: Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)