PSP się starzeje i dlatego zdziecinnieje
Niedawno mieliśmy doniesienia, że następca PSP jest już w rękach deweloperów. Wydają się je potwierdzać słowa Shuhei Yoshidy z Sony Worldwide Studios, który stwierdził, że PSP się starzeje i firma szuka nowych technologii. W związku z tym stara konsola postara się przyciągnąć do siebie młodszą klientelę.
Jak mówi Yoshida:
To już prawie sześć lat od premiery PlayStation Portable. Kiedy wprowadzaliśmy ją na rynek była najnowszą, najjaśniejszą i największą rzeczą jaką mieliśmy - a po pięciu czy sześciu latach i wydaniu wielu gier, nie da się zaprzeczyć, że ludzie zaczynają dostrzegać, iż ona się starzeje. Ale zawsze staramy się poszerzać rynek - teraz skupiamy się na przeskoczeniu na młodszych odbiorców, niedzielnych graczy i robimy gry dla takiej publiczności. Przyznam, że jest to jakiś pomysł, by utrzymać starszą platformę na rynku. Tyle tylko, że pewnie nie spodoba się on osobom, które kupiły PSP z myślą o grach dla zapaleńców, a przecież dotąd to właśnie do nich była adresowana przenośna konsola Sony.
A jeśli już jesteśmy przy platformach przenośnych warto przytoczyć badania agencji Newzoo, które mówią, że aż 40,1 mln Amerykanów powyżej 10 roku życia gra na przenośnych platformach Apple. Dla porównania na PSP gra jedynie 18 mln mieszkańców USA. Dane te ładnie obrazuje powyższy wykres.
[via EDGE i FingerGaming]
Marcin Lewandowski