PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F

PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F01.03.2010 17:49
PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F
marcindmjqtx

Jak na razie nadal nie ma łatki na błąd, który uniemożliwia granie na części starszych modeli PlayStation 3. SCE Polska wie o problemie. Ich komunikat znajdziecie poniżej.

AKTUALIZAJCA: Łatka ma się pojawić w przeciągu 24h. Do tego czasu lepiej nie włączajcie starszych modeli PS3.

Podsumujmy co do tej pory wiadomo:

  • Błąd pojawił się po północy gdy data zmieniła się na 1 marca 2010. Podobno związany jest on z latami przestępnymi i tym, że luty ma raz 28, a raz 29 dni, co jak się okazuje, nie dla wszystkich jest jasne. Podobno sytuacja ma się sama naprawić po północy - 2 marca, są to jednak informacje nieoficjalne.
  • Jest to problem sprzętowy. Odpięcie konsoli od sieci nic nie da.
  • Najczęściej pojawiający się numer błędu to 8001050F. Mówi on o niemożności połączenia z PSN i synchronizacji trofeów. Niestety, przez to nie możemy bawić się nawet w gry dla pojedynczego gracza - zarówno te wydane na płytkach, jak i te pobrane z PSN. Działają jedynie gry bez trofeów.
  • O dziwo łatki pobierają się bez problemu, choć gry nadal nie działają.
  • Podatne na niego są na pewno pierwsze modele PS3 z dyskiem 60GB. Późniejsze modele z 80GB podobno działają dobrze. Na pewno spokojnie bawić mogą się posiadacze wersji "slim" - 120/250GB
  • Debugi i konsole testowe również poleciały. Niektórym w momencie finałowej walki z pewnym bogiem greckim. Wyobraźcie sobie frustracje.
  • Błąd móże uszkodzić pliki z trofeami, a na pewno nie zaliczyć tych niedawno zdobytych. Podobno nieczytelne stają się też niektóre save'y z gier. Padają też dynamiczne motywy.
  • Zmiana firmware nie pomaga.
  • Zegarki systemowe przestawiają się na 1 stycznia 2000, ale to akurat najmniejszy problem, choć nie da się oczywiście skorygować via internet.
  • Problem występuje na całym świecie.

Coś pominęliśmy? Dajcie znać. SCE oczywiście zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by go jak najszybciej usunąć. Poniżej znajdziecie oświadczenie polskiego oddziału.

Mamy świadomość, że wielu z Was ma problemy z podłączeniem się do PlayStation Network oraz użytkowaniem konsoli PlayStation 3.

Wygląda na to, że nowe modele konsoli (120 i 250 GB)nie są objęte tym problemem.

Zawęziliśmy listę przyczyn jakie do tego doprowadziły i nasi inżynierowie pracują nad przywróceniem połączeń cały czas.

Przepraszamy za wszelkie wynikające z tego niedogodności i doceniamy Waszą cierpliwość, kiedy pracujemy nad opanowaniem sytuacji. Kiedy tylko w tej sprawie pojawią się dalsze informacje natychmiast przekażemy je dalej.

Informacje o rozwiązaniu problemu pojawią się również na naszej oficjalnej stronie (pl.playstation.com oraz w Centrum Obsługi Klienta PlayStation (801 230 000).

Zespół SCE Polska

Mam nadzieję, że Sony szybko znajdzie sposób na załatanie błędów oprogramowania konsoli i problem szybko ustąpi. Jasne, inne firmy też miały takie wpadki, ale szczerze mówiąc, to nie pamiętam awarii, która nie pozwalałaby mi grać w gry w trybie single-player.

No i data 29 luty 2010 chyba na długo pozostanie im w pamięci.

AKTUALIZACJA: Sony potwierdziło, iż problemem jest spowodowany przez zegar konsoli. Łatka ma się pojawić w przeciągu 24 godzin. Czekamy. W międzyczasie radzimy nie odpalać swoich konsol.

326818822181902378
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)