PS3pokalipsa trwa: SCE Polska o błędzie 8001050F
Jak na razie nadal nie ma łatki na błąd, który uniemożliwia granie na części starszych modeli PlayStation 3. SCE Polska wie o problemie. Ich komunikat znajdziecie poniżej.
AKTUALIZAJCA: Łatka ma się pojawić w przeciągu 24h. Do tego czasu lepiej nie włączajcie starszych modeli PS3.
Podsumujmy co do tej pory wiadomo:
- Błąd pojawił się po północy gdy data zmieniła się na 1 marca 2010. Podobno związany jest on z latami przestępnymi i tym, że luty ma raz 28, a raz 29 dni, co jak się okazuje, nie dla wszystkich jest jasne. Podobno sytuacja ma się sama naprawić po północy - 2 marca, są to jednak informacje nieoficjalne.
- Jest to problem sprzętowy. Odpięcie konsoli od sieci nic nie da.
- Najczęściej pojawiający się numer błędu to 8001050F. Mówi on o niemożności połączenia z PSN i synchronizacji trofeów. Niestety, przez to nie możemy bawić się nawet w gry dla pojedynczego gracza - zarówno te wydane na płytkach, jak i te pobrane z PSN. Działają jedynie gry bez trofeów.
- O dziwo łatki pobierają się bez problemu, choć gry nadal nie działają.
- Podatne na niego są na pewno pierwsze modele PS3 z dyskiem 60GB. Późniejsze modele z 80GB podobno działają dobrze. Na pewno spokojnie bawić mogą się posiadacze wersji "slim" - 120/250GB
- Debugi i konsole testowe również poleciały. Niektórym w momencie finałowej walki z pewnym bogiem greckim. Wyobraźcie sobie frustracje.
- Błąd móże uszkodzić pliki z trofeami, a na pewno nie zaliczyć tych niedawno zdobytych. Podobno nieczytelne stają się też niektóre save'y z gier. Padają też dynamiczne motywy.
- Zmiana firmware nie pomaga.
- Zegarki systemowe przestawiają się na 1 stycznia 2000, ale to akurat najmniejszy problem, choć nie da się oczywiście skorygować via internet.
- Problem występuje na całym świecie.
Coś pominęliśmy? Dajcie znać. SCE oczywiście zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by go jak najszybciej usunąć. Poniżej znajdziecie oświadczenie polskiego oddziału.
Mamy świadomość, że wielu z Was ma problemy z podłączeniem się do PlayStation Network oraz użytkowaniem konsoli PlayStation 3.
Wygląda na to, że nowe modele konsoli (120 i 250 GB)nie są objęte tym problemem.
Zawęziliśmy listę przyczyn jakie do tego doprowadziły i nasi inżynierowie pracują nad przywróceniem połączeń cały czas.
Przepraszamy za wszelkie wynikające z tego niedogodności i doceniamy Waszą cierpliwość, kiedy pracujemy nad opanowaniem sytuacji. Kiedy tylko w tej sprawie pojawią się dalsze informacje natychmiast przekażemy je dalej.
Informacje o rozwiązaniu problemu pojawią się również na naszej oficjalnej stronie (pl.playstation.com oraz w Centrum Obsługi Klienta PlayStation (801 230 000).
Zespół SCE Polska
Mam nadzieję, że Sony szybko znajdzie sposób na załatanie błędów oprogramowania konsoli i problem szybko ustąpi. Jasne, inne firmy też miały takie wpadki, ale szczerze mówiąc, to nie pamiętam awarii, która nie pozwalałaby mi grać w gry w trybie single-player.
No i data 29 luty 2010 chyba na długo pozostanie im w pamięci.
AKTUALIZACJA: Sony potwierdziło, iż problemem jest spowodowany przez zegar konsoli. Łatka ma się pojawić w przeciągu 24 godzin. Czekamy. W międzyczasie radzimy nie odpalać swoich konsol.