PS Vita potrafi badać nasze tętno

Konsola w służbie medycyny? Możliwe, ale autorzy gier też będą mieć pewnie kilka pomysłów.

PS Vita potrafi badać nasze tętno
marcindmjqtx

23.07.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:10

Prezentację raczkującej jeszcze technologii przeprowadził dzisiaj w Tokio Teiji Yutaka - vice-prezes technologicznego oddziału Sony Computer Entertainment. Okazuje się, że Vita może mierzyć nasze tętno na dwa sposoby.

Pierwszy z nich to ustawienie kamery konsoli na wprost twarzy gracza i obserwowanie niesamowicie delikatnych zmian koloru skóry, z których można wyczytać częstotliwość bicia serca. Drugi sposób także wykorzystuje kamerę, do której trzeba przyłożyć palec, by ta mogła odczytać nasze tętno.

Oprogramowanie jest wciąż w bardzo wczesnej fazie, ale sam fakt, że Sony nad nim pracuje pokazuje, że firma nie zamierza odpuszczać Microsoftowi, który chce skanować nasze tętno Kinectem w nowym Xboksie. Nintendo ten wyścig odpuściło, odkładając na półkę swój Vitality Sensor.

Korzyści medyczne są oczywiście, chociaż osobom z problemami zdrowotnymi każdy zaleci raczej wizytę u lekarza i bardziej precyzyjne narzędzia pomiarowe, niż kupno konsoli. Ale gdyby technologia się przyjęła, developerzy zyskaliby nowe źródło informacji o tym, jak gracz przeżywa ich grę.

Może otworzyłoby to drzwi do produkcji, które potrafiłyby sprawniej utrzymywać nas w miejscu "złotego środka", gdzieś na skrzyżowaniu frajdy, emocji i frustracji. Zmieniać się pod wpływem naszych reakcji. To chyba ciekawa wizja - płynne poziomy trudności. Oczywiście nie wykluczająca sztywnych opcji, dla graczy, którzy dopiero po trzecim ciśnięciu padem o ścianę czują, że żyją.

źródło: DualShockers

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.