Przyszła pora by się pożegnać - kończy się mój ostatni dzień w Polygamii

Zasiedziałem się w redakcji 10 lat. Wystarczy.

Przyszła pora by się pożegnać - kończy się mój ostatni dzień w Polygamii
Maciej Kowalik
14

Pewnie napisałem coś wcześniej, ale na datę moich chrzcin w Polygamii wybrałem 15 marca 2007 roku. Piotrek Gnyp wkurzał mnie dużo wcześniej, gdy z "gracją" bota spamował usenetowe grupy poświęcone grom linkami do swojego serwisu. Ale kto zna Piotrka ten wie, że charyzmy trudno mu odmówić. Podrzuciłem mu recenzję pierwszego Crackdowna na kanał #e3-pl na Ircu, odpisał "misie bardzo" i tak się zaczęło.

Dziś się skończy. Nie Polygamia - ta będzie trwać. Z nowym naczelnym (hej, Bartek!) i nowymi pomysłami. Oby jak najdłużej, bo chętnie pojawię się jeszcze na jej łamach z jakąś recenzją. "Przeżyłem" tu czterech szefów. I nawet więcej wizji tego, jaka Poly miała być. Wiele się od nich nauczyłem i na pewno mogę powiedzieć, że miałem szczęście mogąc z nimi pracować.

W dużym stopniu ukształtowali to, jak podchodzę do gier. Dzięki nim mogłem tworzyć - moim zdaniem - najfajniejsze miejsce o grach w polskiej sieci. Przez te 10 lat zrobiliśmy sporo naprawdę fajnych rzeczy. I to je wolę pamiętać, a nie momenty, w których rzeczywistość deptała nasze pomysły. Czego jak czego, ale pomysłów w tej redakcji nigdy nie brakowało. Mam wrażenie, że Poly zawsze była w środku zmian w branży gier i opisujących ją mediów. Czasem rollecoaster wjeżdżał na górę, czasem pikował. Krajobraz mocno zmienił się przez tę dekadę.

A ja od dłuższego czasu mam świadomość, że patrzę na gry inaczej niż typ czytelnika, na którym najbardziej powinno zależeć serwisowi żyjącemu z reklam. Coraz mocniej odczuwałem też wypalenie po latach przewalania nikomu niepotrzebnej informacyjnej papki. Wiecie jak może obrzydzić wszystko kilka crapów do zrecenzowania pod rząd?

Pierwsze wraz z wiekiem Poly (i swoim, nie ukrywajmy) zaczęliśmy ograniczać. O drugie sam się prosiłem, będąc tu szefem działu recenzji. Serce rosło, gdy ktoś doceniał jakiś nasz tekst. Ale momenty, w których absolutnie nie miałem ochoty grać, czytać o grach czy myśleć o nich, zaczęły pojawiać coraz częściej. Więc stwierdziłem, że czas uruchomić ulubiony branżowy hasztag - #zmiany.

I zrobić krok w bok.

Choć mam to szczęście, że zostaję "w grach". Będę mógł sprawiać, że będą trochę lepsze. To też sprawia, że żegnam się z Wami w dobrym humorze. Dzięki za wszystko. I pewnie do przeczytania za jakiś czas.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne