Projekt Znaki: "W poprzednim odcinku"

Projekt Znaki - ARG Microsoftu - wchodzi w swoją finałową fazę. Przypomnijmy, że do wygrania jest 10 tysięcy złotych. Codziennie też, można wygrać grę Alan Wake i gadżety związane z grą. Na początek pozwólmy organizatorom podsumować swoje dotychczasowe osiągnięcia:

Projekt Znaki: "W poprzednim odcinku"
marcindmjqtx

Projekt znaki - podsumowanie pierwszego tygodnia z grą ARG Od początku zabawy w "projekt znaki" - będący interaktywną grą o charakterze ARG towarzyszącą premierze  Alan Wake - minął tydzień. To dobry moment aby podsumować i zebrać kilka ciekawostek związanych z tą akcją. Poniżej prezentujemy wybrane fakty:

  • Do 11 maja 2010 roku oficjalną stronę akcji www.gameodyysey.pl zdołało odwiedzić ponad  26 000 unikalnych użytkowników. Średnio każdy z nich spędził na stronie około 10 minut.
  • W pierwszym tygodniu akcji wyłoniliśmy dwóch z trzech finalistów, którzy wezmą udział 
w wielkim finale poszukiwań, grając o nagrodę główną w postaci 10 000 PLN.
  • 728 to największa liczba komentarzy która pojawiła się pod pojedyńczym wpisem 
na oficjalnym blogu akcji (od momentu uruchomienia ARG praktycznie każda notka jest komentowana po kilkaset razy).
  • Główny bohater ARG - Alek Walczak ma już w tej chwili 436 znajomych na portalu Facebook.pl.
  • 4 minuty - to rekordowe tempo rozwiązania pojedyńczej zagadki/zadania (wiekszość z nich znajduje rozwiązanie po upływie kilkunastu minut).
  • W mechanice zabawy wykorzystywane są różne elementy ARG, takie jak: odnalezenie przesyłki w jednej ze skrytek bagażowych na dworcu centralnym w Warszawie, konieczność uzyskania informacji dostępnej pod wskazanym numerem telefonicznym, współrzędne geograficzne UMT, charakterystyczne pomniki, odgadywanie loginów i haseł dostępu do stron internetowych, itd.
  • Społeczność skupiona wokół "projektu znaki" w celu zapewnienia lepszej komunikacji, samorzutnie utworzyła własny chat oraz wydzielony, forumowy temat poświecony domysłom związanych z zaginięciem Anny Keller.

Czat jest dostepny pod tym adresem (aktywny w momencie w którym na blogu znajduje się nierozwiązana zagadka).

Specjalny temat na internetowym forum znajduje się tutaj

  • Uczestnicy "projektu znaki" cały czas zaskakują swoją pomysłowością organizatorów ARG. Na adres e-mail ośrodka SPA w Sobótce, do którego miała pierwotnie dotrzeć poszukiwana Anna Keller,  trafia różna korespondencja. W tym np. spreparowany list od komendanta lokalnej policji. W liście autor żąda wydania pełnej dokumentacji firmy celem kontynuacji śledztwa w sprawie zaginięcia. Pracownicy ośrodka otrzymali także umiejętnie podrobiony list z prośbą o bezpośredni kontakt z pewnym pracownikiem SPA, którego przesyłkę pocztową mylnie odebrał jeden z mieszkańców Sobótki (wykorzystanie zbieżności nazwisk).

W poprzednim odcinku Projektu Znaki Alek wraca z Jastrzębiej Góry i postanawia spróbować włamać się na skrzynkę mailową Anki. Udaje się to dopiero z pomocą internautów. Po uzyskaniu do niej dostępu bohater, wraz z rzeszą pomagających mu graczy, przystępuje do szukania informacji mogących mieć związek ze zniknięciem dziewczyny.

W tym czasie na adres e-mail Anki zaczynają przychodzić dziwne wiadomości. Pierwsza okazuje się anagramem, druga - kluczem rozszyfrowywującym do starszej wiadomości pełnej tajemniczych znaków i symboli. Trzeci e-mail zawiera greckie litery.

W ten sposób gracze uzyskują wszystkie wskazówki służące znalezieniu drugiej runy i rozpoczynają kombinowanie. Rozwiązanie przychodzi dopiero tuż przed drugą w nocy - gracz o nicku Misza wskazuje na prawidłową runę. Okazało się, że odpowiedz była prostsza niż ktokolwiek by się spodziewał - wystarczało połączyć gwiazdy znajdujące się w konstelacji Feniksa w kolejności podanej przez greckie litery z trzeciej kartki i w ten sposób powstanie nam poszukiwana druga runa.

Wszystkie informacje potrzebne do zabawy znajdziecie tutaj.

PS Dajcie znać, jak do tej pory podoba Wam się inicjatywa Microsoftu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360microsoft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.