Projekt Znaki - podsumowanie

W ubiegły weekend zakończyła się "alternate reality game" - Projekt Znaki, przygotowana przez polski Microsoft w celu promocji gry Alan Wake. Firma postanowiła podsumować pierwszą w Polsce tego typu akcję skierowaną do graczy. Szczegóły na jej temat znajdziecie w informacji prasowej, tu ograniczmy się do przywołania nazwiska zwycięzcy - Łukasz Lipski z Rudy Śląskiej otrzymał 10 tys. zł i jak sam mówi, nie wie jeszcze co z nimi zrobić. Na pewno mu doradzicie. Przypomnijmy również, że rozwiązaliśmy już nasze konkursy z Alanem Wake, ich wyniki znajdziecie tutaj.

Projekt Znaki - podsumowanie
marcindmjqtx

Marcin Lewandowski

Podsumowanie "Projektu Znaki"

W miniony weekend zakończyła się pierwsza akcja promocyjna o charakterze ARG skierowana   do środowiska graczy komputerowych w Polsce. W sumie zmagania "Projektu Znaki" trwały 19 dni, podczas których tysiące osób starało się pomóc odszukać zaginioną sympatię głównego bohatera zabawy - Aleka Walczaka. W ostatni weekend akcji o główną nagrodę - 10 000 PLN - zmierzyło się trzech finalistów, których wyłoniono w poprzednich zadaniach.

Osobą, która najszybciej podała prawidłową odpowiedź w wielkim finale, okazał się Łukasz "LUCek”"Lipski z Rudy Śląskiej (16 lat, uczeń gimnazjum). Łukasz tak komentuje swój udział w zabawie   i wygraną:

"O zabawie dowiedziałem się czytając jeden z popularnych serwisów dla graczy. Zabawa przypadła mi do gustu na tyle, aby poświęcić jej sporo czasu. Zwykle tuż po szkole zasiadałem do komputera  i śledziłem kolejne wpisy na blogu. Największą frajdę miałem rozwiązując finałowe zadanie wymagajace znajomości alfabetu Morse'a. Praktycznie do końca nie wierzyłem, że uda mi się wygrać główną nagordę - 10 000 PLN. Na razie jeszcze nie wiem na co przeznaczę wygraną."

ARG promujące polską  premierę gry Alan Wake na Xbox 360 zakończyło się sporym sukcesem - blog na którym prowadzono poszukiwania cieszył  się dużym powodzeniem, odwiedziło go prawie 40 000 Internautów.

"ARG to bardzo ciekawa mechanika promocji, wymaga jednak zintegrowanej, aktywnej   i inteligentnej społeczności, którą trzeba uaktywnić wokół projektu. Sądząc po liczbie odwiedzin bloga, komentarzy zostawionych pod kolejnymi notkami i przede wszystkim tempern rozwiązywania zagadek, przybliżających odkrycie tajemnicy zaginięcia Anny Keller jestem pewny, że Projekt Znaki okazał się sukcesem. Trochę żal, że w związku z wielką wodą musieliśmy finał zabawy przenieść   z  Łysej Góry do Internetu, ale i tak mam nadzieję, że bawiliście się dobrze" - powiedział Jakub Mirski, Marketing Manager w Microsoft.

Kilka wybranych ciekawostek z akcji:

  • 728 to największa liczba komentarzy która pojawiła się pod pojedyńczym wpisem   na oficjalnym blogu akcji (od momentu uruchomienia ARG praktycznie każda notka jest komentowana po kilkaset razy).
  • Główny bohater ARG - Alek Walczakma już w tej chwili 531 znajomych na portalu Facebook.pl.
  • 4 minuty - to rekordowe tempo rozwiązania pojedyńczej zagadki/zadania (wiekszość z nich znajduje rozwiązanie po upływie kilkunastu minut).
  • W mechanice zabawy były wykorzystane różne elementy ARG, takie jak: odnalezenie przesyłki w jednej ze skrytek bagażowych na dworcu centralnym w Warszawie, konieczność uzyskania informacji dostępnej pod wskazanym numerem telefonicznym, współrzędne geograficzne UMT, charakterystyczne pomniki, odgadywanie loginów i haseł dostępu dostron internetowych, itd.
Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolska360
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.