Projekt Znaki - podsumowanie

W ubiegły weekend zakończyła się "alternate reality game" - Projekt Znaki, przygotowana przez polski Microsoft w celu promocji gry Alan Wake. Firma postanowiła podsumować pierwszą w Polsce tego typu akcję skierowaną do graczy. Szczegóły na jej temat znajdziecie w informacji prasowej, tu ograniczmy się do przywołania nazwiska zwycięzcy - Łukasz Lipski z Rudy Śląskiej otrzymał 10 tys. zł i jak sam mówi, nie wie jeszcze co z nimi zrobić. Na pewno mu doradzicie. Przypomnijmy również, że rozwiązaliśmy już nasze konkursy z Alanem Wake, ich wyniki znajdziecie tutaj.

Projekt Znaki - podsumowanie
marcindmjqtx

26.05.2010 | aktual.: 06.01.2016 17:10

Marcin Lewandowski

Podsumowanie "Projektu Znaki"

W miniony weekend zakończyła się pierwsza akcja promocyjna o charakterze ARG skierowana   do środowiska graczy komputerowych w Polsce. W sumie zmagania "Projektu Znaki" trwały 19 dni, podczas których tysiące osób starało się pomóc odszukać zaginioną sympatię głównego bohatera zabawy - Aleka Walczaka. W ostatni weekend akcji o główną nagrodę - 10 000 PLN - zmierzyło się trzech finalistów, których wyłoniono w poprzednich zadaniach.

Osobą, która najszybciej podała prawidłową odpowiedź w wielkim finale, okazał się Łukasz "LUCek”"Lipski z Rudy Śląskiej (16 lat, uczeń gimnazjum). Łukasz tak komentuje swój udział w zabawie   i wygraną:

"O zabawie dowiedziałem się czytając jeden z popularnych serwisów dla graczy. Zabawa przypadła mi do gustu na tyle, aby poświęcić jej sporo czasu. Zwykle tuż po szkole zasiadałem do komputera  i śledziłem kolejne wpisy na blogu. Największą frajdę miałem rozwiązując finałowe zadanie wymagajace znajomości alfabetu Morse'a. Praktycznie do końca nie wierzyłem, że uda mi się wygrać główną nagordę - 10 000 PLN. Na razie jeszcze nie wiem na co przeznaczę wygraną."

ARG promujące polską  premierę gry Alan Wake na Xbox 360 zakończyło się sporym sukcesem - blog na którym prowadzono poszukiwania cieszył  się dużym powodzeniem, odwiedziło go prawie 40 000 Internautów.

"ARG to bardzo ciekawa mechanika promocji, wymaga jednak zintegrowanej, aktywnej   i inteligentnej społeczności, którą trzeba uaktywnić wokół projektu. Sądząc po liczbie odwiedzin bloga, komentarzy zostawionych pod kolejnymi notkami i przede wszystkim tempern rozwiązywania zagadek, przybliżających odkrycie tajemnicy zaginięcia Anny Keller jestem pewny, że Projekt Znaki okazał się sukcesem. Trochę żal, że w związku z wielką wodą musieliśmy finał zabawy przenieść   z  Łysej Góry do Internetu, ale i tak mam nadzieję, że bawiliście się dobrze" - powiedział Jakub Mirski, Marketing Manager w Microsoft.

Kilka wybranych ciekawostek z akcji:

  • 728 to największa liczba komentarzy która pojawiła się pod pojedyńczym wpisem   na oficjalnym blogu akcji (od momentu uruchomienia ARG praktycznie każda notka jest komentowana po kilkaset razy).
  • Główny bohater ARG - Alek Walczakma już w tej chwili 531 znajomych na portalu Facebook.pl.
  • 4 minuty - to rekordowe tempo rozwiązania pojedyńczej zagadki/zadania (wiekszość z nich znajduje rozwiązanie po upływie kilkunastu minut).
  • W mechanice zabawy były wykorzystane różne elementy ARG, takie jak: odnalezenie przesyłki w jednej ze skrytek bagażowych na dworcu centralnym w Warszawie, konieczność uzyskania informacji dostępnej pod wskazanym numerem telefonicznym, współrzędne geograficzne UMT, charakterystyczne pomniki, odgadywanie loginów i haseł dostępu dostron internetowych, itd.
Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolska360
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.