Project Morpheus nabiera mocy. Premiera gogli VR od Sony za rok
Ekran OLED zamiast LCD, częstsze odświeżanie obrazu i nowy design - a to nie koniec zmian.
Materiał wideo z Tomkiem w roli głównej, który - delikatnie mówiąc - nie czuł się zbyt dobrze po partii z Project Morpheus, był jednym z najchętniej oglądanych podczas zeszłorocznego E3. Niewykluczone, że organizm Tomka nie zareaguje już podobnie przy kolejnym spotkaniu z Morfeuszem, bo urządzenie doczekało się istotnych zmian.
Na Game Developers Conference pokazano nowy design urządzenia, ale przede wszystkim ogłoszono jego nową, znacznie lepszą specyfikację. Zamiast 5-calowego ekranu LCD - 5,7-calowy OLED z rozdzielczością 1980x1080 i podobno bez rozmyć w ruchu. Zamiast odświeżania rzędu 60 klatek na sekundę - 120, czyli dwa razy tyle. Do tego opóźnienie zredukowane poniżej 18 ms i dokładniejsze śledzenie ruchu głowy.
Project Morpheus
Samą konstrukcję łatwiej się teraz zakłada i zdejmuje. A przy okazji nie uciska ona twarzy, bo ciężar przejęła w dużej części opaska.
Premiera Project Morpheus przewidziana jest na pierwszą połowę 2016 roku. A jego ostateczny kształt pewnie jeszcze ulegnie zmianie - konkurencja nie śpi. W tej chwili produkt Sony na papierze jest jednak w czołówce wśród szykowanych hełmów VR. Ciekawe tylko, jak będzie z popularnością wśród graczy. Jesteście zainteresowani Morpheusem i resztą VR-brygady?
[Źródło: Sony]
Marcin Kosman