Project: Mara, czyli kolejna gra od Ninja Theory skupiająca się na chorobach i zaburzeniach psychicznych

O grze nie wiemy na razie zbyt wiele, ale sama jej obecność to dobry znak na przyszłość.

Project: Mara, czyli kolejna gra od Ninja Theory skupiająca się na chorobach i zaburzeniach psychicznych
Bartosz Witoszka

23.01.2020 15:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po tym jak Ninja Theory zostało wykupione przez Microsoft, wiele osób obawiało się, że zamiast głębokich gier, jak Hellblade: Senua's Sacrifice, studio zacznie produkować gry z jak największym potencjałem monetyzacyjnym. Cóż, okazało się, że obawy były po części sprawdzone, a po części nie. Z jednej strony mamy sieciowe – mam wrażenie, że trochę nie trafione – Bleeding Edge, które swoją premierę będzie miało już 24 marca tego roku. Ale jak okazało się w grudniu zeszłego roku podczas gali The Game Awards, Ninja Theory to dalej studio od gier dla jednego gracza i ni stąd, ni zowąd zapowiada Senua’s Saga: Hellblade II.

Choć pierwsza część była zamkniętą całością i na dobrą sprawę nie potrzebowała kontynuacji, deweloperzy twierdzą, że w temacie psychozy czy chorób psychicznych, mają do przekazania jeszcze coś. Według materiału opublikowanego wczoraj, twórcy chcą pokazać, jak zaburzenia mogą wpływać na postrzeganie mitów czy religijnych podań.

The Dreadnought Diaries 1 | The Mission (Ninja Theory)

Okazuje się jednak, że to nie wszystko nad czym pracuje Ninja Theory i wczoraj ukazał się pierwszy zwiastun Project: Mara, który spróbuje przedstawić, co tak naprawdę dzieje się z umysłem owładniętym chorobą psychiczną. W odróżnieniu od Hellblade’ów, Mara ma przenieść nas w bardziej współczesne rejony, jednak studio ponownie będzie posiłkować się badaniami, a także opiniami lekarzy psychiatrów i ekspertów.

Zarówno nowy Hellblade, jak i Project: Mara ma być częścią The Insight Project, czyli autorskiego programu Ninja Theory, który ma pomóc w zrozumieniu i leczeniu chorób psychicznych przy wykorzystaniu nowych technologii (na filmach widoczne są między innymi gogle VR) i gier wideo właśnie. W samym Ninja Theory pracuje obecnie 150 osób, a pieniądze Microsoftu zapewnią studiu stabilność i płynność finansową, dzięki czemu będą mogli pracować nad swoimi grami i nie martwić się o ich późniejszą sprzedaż czy wyniki. Choć deweloperom na pewno zależy, by ich gry trafiły do jak największego grona odbiorców.

Project: Mara - Official Teaser Trailer

Gra znajduje się na wczesnym etapie produkcji, dlatego planowana data premiery Project: Mara nie jest jeszcze znana, a pierwszeństwo ma Senua’s Saga: Hellblade II. Ach, no i zapomniałbym o najważniejszym, przy realizacji nowej gry Ninja Theory pracuje Melina Juergens, która wcieliła się w Senuę. Bardzo prawdopodobne jest to, że tutaj również będzie główną bohaterką, ale na więcej szczegółów będziemy musieli jeszcze poczekać.

Bartek Witoszka

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.