Project Eternity już na siebie zarobił

Project Eternity to jeden z największych sukcesów wśród growych kickstarterów w historii. Grze Obsidianu, która ma być RPG-iem w starym stylu, udało się uzbierać prawie 4 miliony dolarów.

Project Eternity już na siebie zarobił
marcindmjqtx

03.12.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:28

Zastanawiacie się, jak wielkim ryzykiem dla twórców obarczony jest ten projekt? Odpowiedź brzmi: żadnym.

Chris Avellone, szef studia, przyznał, że jeśli gra będzie wtopą (choć dodał, że w to nie wierzy), to i tak "nie ma to żadnego znaczenia". "Bardzo przyjemną rzeczą związaną z Kickstarterem jest fakt, że ludzie już zapłacili za tę grę", wytłumaczył.

Avellone dodał, że jeśli Eternity zarobi tyle, by pozwoliło to na zrobienie kolejnych gier, to one powstaną. Jeśli nie, ale gracze będą chcieli drugiej części - firma znów skorzysta z Kickstartera.

To tylko potwierdzenie tego, że crowdfunding to idealny system dla rozmaitych nisz. Nawet jeśli coś nie jest specjalnie opłacalne (nie zarabia na siebie po wydaniu), cały czas można to zrobić za pomocą takiego systemu. Trzeba tylko znaleźć pasjonatów i zachęcić ich do małej inwestycji.

Czy to już czas na ogłoszenie końca dyktatu wielkich wydawnictw?

[za VG247]

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościObsidiankickstarter
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.