Project CARS 2 zapowiada się smakowicie

Projekt CHCĘ. Zwłaszcza że tym razem będzie także dużo zabawy poza tradycyjnymi torami asfaltowymi.

Project CARS 2 zapowiada się smakowicie
Adam Piechota

Od dwóch lat wiedzieliśmy, że powstaje. Drugi dzień już żyjemy ze znajomością nowej zajawki filmowej i przybliżonej daty premiery. Ale co jeszcze wiemy w tym momencie o Project CARS 2? Nie sądziliście chyba, że Slightly Mad Studios nie wysypało większego worka z informacjami? No, zrobiło to całkiem konkretnie. Czy gra ma szansę powtórzyć sukces poprzedniczki? Czy obrośnie podobnym, nieco podziemnym kultem? Skoro ponownie powstaje we współpracy z graczami - jak powinny zresztą wszystkie symulacje z aspiracjami, patrz: Dirt Rally lub Assetto Corsa - to o co powinniśmy się martwić?

Project CARS 2 - Announce Trailer (4K)

Liczby. Ponad 60 tras i 170 samochodów, z których dotychczas zobaczyliśmy tylko najpiękniejsze rodzynki: Acurę NSX czy McLarena 650S GT3, ale jeśli graliście w oryginał, wiecie, że developer nie ogranicza się wyłącznie do tych "naj-naj", zwłaszcza że karierę można było rozpocząć (ba, ciągnąć długie godziny) nawet za kierownicą gokarta.

Skoro "dwójka" skupia się również na bardziej rajdowej odsłonie motoryzacyjnego szaleństwa, liczę na wiele kultowych pojazdów rodem z Colina. Nasze umiejętności sprawdzimy teraz również na błocie, żwirze, śniegu i lodzie. Mam nadzieję, że offroadowe oblicze nadchodzącej produkcji nie będzie żadnym "bonusikiem" (jak niegdyś rajdy w Gran Turismo), lecz pełnoprawną opcją karierową. Pełny cykl dnia i nocy oraz dynamiczne efekty pogodowe - tego akurat się spodziewałem.

Obraz

Project CARS z Rasą Panów zawsze trzymało sztamę, więc kontynuacja pozwoli na dość odjechane konfiguracje dla najbogatszych. Rozdzielczość 12K dzięki połączonym panoramicznie trzem monitorom 4K to nieco za drogo? Może w takim razie wystarczy wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości? Oba rozwiązania powinny dostarczyć niezłej imersji. Lub pozwolić skupić się na treningu do turniejów, bo CARSy także w esporty idą.

Mnie jednak ciekawi ta przeciwna grupa - zajawkowi konsolowcy z padem. Czy oni po raz kolejny będą musieli godzinami walczyć ze wszystkimi ustawieniami, aż w końcu się poddadzą lub - rzadziej - trafią na idealną pozycję wszystkich suwaków i w końcu rozpoczną komfortową zabawę? To ogromna baza potencjalnych klientów, nie można ich ignorować. Zwłaszcza tych z konsolami Sony (a jest ich całkiem sporo), bo pewnie nadal będą czekać na Gran Turismo Sport.

Obraz

Na koniec oddajmy głos Stepenowi Viljoenowi, reżyserowi projektu, niech ładnie zareklamuje swoje przyszłe dziecko: "Naszym wspólnym celem w Slightly Mad Studios jest stworzenie symulacyjnego doświadczenia, które będzie mogło konkurować z rzeczywistością. Realizm i autentyczność są kluczowe dla procesu tworzenia Project CARS 2, dlatego dbamy o to, by zatrudniać najbardziej profesjonalnych kierowców, developerów, artystów oraz dźwiękowców i stworzyć naszą wizję gry, która zabierze graczy na ostateczną przygodę motoryzacyjną". Marketingowa wata? W przypadku tego zespołu - niekoniecznie. Andy Tudor zapewnia w artykule GameSpotu: "Najbardziej liczę na to, że gracze zrozumieją, iż gra, którą chcą kupić, została stworzona przez ludzi godnych zaufania. Którzy czują prawdziwą pasję".

Tak jest naprawdę. Społeczność pierwszego Project CARS zawsze budziła we mnie podziw. O jakość "dwójki" jestem raczej spokojny. Liczę tylko, że uda się ją doszlifować bez żadnych obsuw i trafi na rynek rzeczywiście pod koniec tego roku.

Obraz

Adam Piechota

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.