Premiery hitów w ciągu całego roku? To możliwe dzięki dystrybucji cyfrowej
Od dawna wiadomo, że niektóre okresy roku są bardziej naładowane premierami niż inne. Szczególnie to widać przed świętami Bożego Narodzenia, najbardziej w październiku i listopadzie, kiedy premier potencjalnych hitów jest najwięcej. Nie inaczej będzie i w tym roku. Wystarczy wymienić premiery m.in. Assassin's Creed 2, Brutal Legend, NBA 2K10, Risen czy Alpha Protocol. Na co się wtedy zdecydować? Czy istnieje rozwiązanie tego problemu? Okazuje się, że pomocną dłoń może wyciągnąć dystrybucja cyfrowa.
Jak twierdzi Alex Evans, jeden z założycieli Media Molecule (twórcy Little Big Planet), cyfrowa dystrybucja, z którą wiązałoby się obniżenie cen mogłaby spowodować większą chęć zakupu gier nie tylko we wspomnianym okresie, ale również w ciągu całego roku. Warto wspomnieć, że wcześniej MM stwierdziło, iż w czasie premiery LBP musiało walczyć m.in. z Falloutem 3 i podobnymi hitami. Deweloper nie chciałby jednak, aby wiązało się to ze specjalnym ustawianiem kalendarza: "Gry powinny być dostarczane graczom tak szybko, jak to możliwe. Ludzie np. kupują płyty CD przez cały rok." Nie sposób się z nim nie zgodzić. Przed każdymi świętami sam mam dylemat, co sobie zażyczyć. Wybór ogromny i nie sposób się zdecydować. Chciałbym, aby gry wychodziły równomiernie przez cały rok. Dlaczego np. maj miałby być gorszym miesiącem na premierę niż listopad, tym bardziej że wyniki badań to potwierdzają. Mam tylko nadzieję, że pojawienie się gry we wcześniejszym okresie nie odbędzie się kosztem ich jakości. Dopracowana gra powinna pojawić się na rynku jak najszybciej, niezależnie od pory dnia, miesiąca czy roku.
Michał Jankowski