Premierę Mortal Kombat 11 (i kilku poprzednich gier NetherRealm) poprzedził wielomiesięczny crunch

Pracownicy narzekają na Twitterze na słabe warunki zatrudnienia.

Premierę Mortal Kombat 11 (i kilku poprzednich gier NetherRealm) poprzedził wielomiesięczny crunch
Krzysztof Kempski
4

Kolejny raz NetherRealm znalazło się w złym świetle. Najpierw fani narzekali na wszechobecny w  Mortal Kombat 11 grind wyglądający jak zachęta do mikropłatności. Wkurzające były zwłaszcza różne modyfikatory występujące podczas i tak trudnych walk z bossami, na które najprostszym sposobem było użycie żetonu pozwalającego pominąć walkę. Studio zdążyło już posypać głowę popiołem i przeprosić za słabe wyważenie.

W ramach zadośćuczynienia (i zapewne kupienia sobie kilku dni cierpliwości ze strony graczy) studio zapowiedziało obdarowanie graczy odpowiednio 500 tysiącami Coinsów, 500 Hearts, 1000 Soul Fragments i 1000 Time Crystals. Choć więc ciężko uwierzyć w przypadek, takie rozwiązanie sprawy cieszy. Gorzej, że teraz studio będzie musiało zmierzyć się z zarzutami przedstawionymi z kolei przez narzekających na crunch pracowników.

Zaczęło się od jednego z developerów, który napisał na Twitterze, że największym osiągnięciem był dla niego weekend poza pracą, a firma zmuszała swoich pracowników do nadgodzin (tzw. crunchowania). Szybko pojawiły się też opinie innych pracowników firmy - wyrasta z nich obraz firmy, gdzie generalnie pracowało się po 90-100 godzin tygodniowo i było to normą. Generalnie pracownicy narzekają na słabą organizację pracy, która miała nie zmienić się już od czasu Mortal Kombat 9.

Praca miala przypominać stałe gonienie terminów, a nadgodziny miały być obowiązkowe. Jeden z pracowników wspomina, że nawet gdy udało mu się dostać wolne, i tak musiał być pod telefonem. Zupełnie osobna kwestia, że także stawki w NetherRealm nie są zbyt wysokie jak na tę branżę - miały wynosić 12 dolarów za godzinę w przypadku pracowników niższego szczebla. Jedna z artystek koncepcyjnych narzeka też, że w przypadku kobiet płaca wynosiła zaledwie 11 dolarów.

Temat pojawił się na Twitterze tydzień temu, ale wpis został dostrzeżony dopiero niedawno. Szefostwo studia jeszcze nie ustosunkowało się do zarzutów.

Krzysztof Kempski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne