Poznajcie Hellish Quart, czyli Bushido Blade na słowiańską nutę. W dodatku tworzone przez jedną osobę
Wygląda to naprawdę obiecująco. Trzymamy kciuki!
"Hellish Quart" to historyczna bijatyka z pojedynkami na miecze, z realistyczną fizyką ciosów i nagranymi w motion-capture technikami szermierczymi.
Założenia brzmią ambitnie. W grze nie dość, że mamy grać wojownikami rodem z XVII wieku (potencjał na kolejną lekturę szkolną?), w dodatku użyjemy szabli, rapierów, pałaszów czy szpad. "Hellish Quart" ma zaoferować "filmową" kampanię dla pojedynczego gracza, tryb wieloosobowy oraz arcade.
Hellish Quart - Sword Duelling Game - Gameplay Teaser
Na grę natknęliśmy się na Steamie, gdzie dostępna jest we wczesnym dostępie. - Bijatyki to specyficzny gatunek. Sterowanie musi być dopieszczone, animacje perfekcyjne, co do milisekundy, równowaga idealna, podobnie jak poziomy trudności. Ponieważ tworzę tę grę głównie samotnie i przy ograniczonym budżecie, chcę, abyście wy - Gracze - byli zaangażowani w testowanie i ulepszanie gry – czytamy w oficjalnym opisie.
Jak się w to gra? Wnioskując z opisu – najlepiej na padzie. Cztery główne przyciski odpowiadają za cztery kąty ataku. Jeśli nie atakujemy, nasz wojownik automatycznie się broni. Aby wygrać potrzeba odpowiedniego wyczucia czasu, techniki, szybkości i sprytu. – Jak w prawdziwej szermierce – podkreśla twórca.
W finalnej wersji gry ma pojawić się 12 unikalnych wojowników i wojowniczek, którzy powalczą na 12 arenach. Do wyboru będzie sześć poziomów trudności, a całość okrasi muzyka z epoki (w tym momencie są trzy utwory). Pojawią się też różne stroje dla wojowników.
Gra wygląda naprawdę nieźle, ma świetny pomysł i budzi skojarzenia z nieco zapomnianym "Bushido Blade" - czego chcieć więcej? Trzymamy kciuki i czekamy na kolejne doniesienia o "Hellish Quart" .