POW: Autorzy Uncharted: Złota Otchłań odpowiadają na (niektóre) wasze pytania

Nie zawiedliście i zadaliście ludziom ze studia Sony Bend ciekawe pytania. Co odpowiedzieli? Zapraszamy do lektury.

POW: Autorzy Uncharted: Złota Otchłań odpowiadają na (niektóre) wasze pytania
marcindmjqtx

28.02.2012 | aktual.: 15.01.2016 14:58

Na pytania odpowiadał John Garvin, scenarzysta i reżyser Uncharted: Złota Otchłań:

1. Czy w trakcie pracy nad Uncharted: Złota Otchłań musieliście trzymać się ścisłych wytycznych (np. od Naughty Dog), czy mogliście podejść do sprawy kreatywnie? Dostaliśmy dużo kreatywnej swobody. Pokazaliśmy im wczesne zarysy historii oraz scenariusza i kilka ogólnych pomysłów, dotyczących świata i rozgrywki, a oni po prostu dali nam stworzyć grę.

2. Jesteście zadowoleni z możliwości, jakie oferuje Vita? Absolutnie. Podoba nam się to, że Sony umieściło w Vicie tyle unikalnych możliwości. Jak dotykowy ekran i tylny panel, żyroskop, kamery. Dzięki nim możecie być pewni, że nie będziemy tworzyli gier, które łatwo byłoby zrobić na PS3.

Co ja gram: Uncharted: Złota Otchłań [PL] (gameplay z PS Vita z komentarzem) HD

3. Uncharted: Złota Otchłań jest jednym tytułów, które mają sprzedać ludziom Vitę. Czy czuliście presję, by wykorzystać wszystkie możliwości konsolki? O jakim sterowaniu myśleliście, biorąc się za grę? Przeczytaj naszą recenzję Uncharted: Złota Otchłań

Jedyna presja pochodziła od nas samych. Naszym zadaniem i powodem, dla którego wybraliśmy Uncharted była chęć stworzenia oszałamiającej wizualnie gry, która pokazałaby moc Vity. Nic nie wymaga tak wiele od PS3, jak Uncharted, więc był to oczywisty wybór na premierową grę dla Vity. Wybraliśmy je głównie dlatego, że szukanie skarbów, eksploracja i historyczne tajemnice dobrze komponowały się z rozgrywką, wykorzystującą zróżnicowane opcje sterowania Vity. I mieliśmy rację. Okazało się też, że Vita całkiem dobrze radzi sobie też z walką, dzięki drugiemu analogowi i żyroskopowi, których używamy do celowania wszystkimi broniami. Tak więc Uncharted było dobrym wyborem do pokazania niemal wszystkiego, co Vita ma do zaoferowania.

5. Czy Nathan Drake odwiedzi Polskę w którejś z przyszłych gier? My też mamy bogatą historię, wielę tajemnic i ukrytych skarbów. Jestem pewien, że Drake chętnie poszuka skarbów w każdym kraju na świecie

6. Jak branża gier wideo będzie wyglądała za 10 lat? Czy wciąż będzie w niej miejsce na tradycyjne konsole i platformy mobilne? Myślę, że tak. Problemem "platform mobilnych", jeśli chodzi o telefony, jest fakt, że prosta forma i rozmiar są dużo ważniejsze, niż działające sterowanie. Dlatego zawsze będą ograniczone do gier z bardzo prostymi interakcjami. Nie ma w tym nic złego, jeśli wystrzeliwujesz ptaki z procy, ale jeśli chcesz zrobić coś bardziej złożonego, tradycyjne action-adventure, potrzebujesz gałek i przycisków. Czy ktoś znajdzie sposób, jak to ominąć? Może, ale wątpię.

Konsole będą z nami przez długi czas, bo po prostu się opłacają. Jeśli grasz na PC, musisz co roku dokupować nowe części, by być na bieżąco z najnowszymi grami, a inwestycja w konsolę wystarcza na 5-10 lat.

Myślę, że nasza branża wciąż będzie rosła, bo coraz więcej gier, jak choćby Uncharted, trafia do graczy, którzy zwykle nie grają w tego typu produkcje.

Redakcja

PS Spośród zadanych przez Was pytań wybraliśmy 10, które najbardziej Wam się podobały. Pytania zostały wysłane do BEND, odesłano nam odpowiedzi tylko na 6.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.