POW: Autorzy Uncharted: Złota Otchłań odpowiadają na (niektóre) wasze pytania
Nie zawiedliście i zadaliście ludziom ze studia Sony Bend ciekawe pytania. Co odpowiedzieli? Zapraszamy do lektury.
Na pytania odpowiadał John Garvin, scenarzysta i reżyser Uncharted: Złota Otchłań:
1. Czy w trakcie pracy nad Uncharted: Złota Otchłań musieliście trzymać się ścisłych wytycznych (np. od Naughty Dog), czy mogliście podejść do sprawy kreatywnie? Dostaliśmy dużo kreatywnej swobody. Pokazaliśmy im wczesne zarysy historii oraz scenariusza i kilka ogólnych pomysłów, dotyczących świata i rozgrywki, a oni po prostu dali nam stworzyć grę.
2. Jesteście zadowoleni z możliwości, jakie oferuje Vita? Absolutnie. Podoba nam się to, że Sony umieściło w Vicie tyle unikalnych możliwości. Jak dotykowy ekran i tylny panel, żyroskop, kamery. Dzięki nim możecie być pewni, że nie będziemy tworzyli gier, które łatwo byłoby zrobić na PS3.
Co ja gram: Uncharted: Złota Otchłań [PL] (gameplay z PS Vita z komentarzem) HD
3. Uncharted: Złota Otchłań jest jednym tytułów, które mają sprzedać ludziom Vitę. Czy czuliście presję, by wykorzystać wszystkie możliwości konsolki? O jakim sterowaniu myśleliście, biorąc się za grę? Przeczytaj naszą recenzję Uncharted: Złota Otchłań
Jedyna presja pochodziła od nas samych. Naszym zadaniem i powodem, dla którego wybraliśmy Uncharted była chęć stworzenia oszałamiającej wizualnie gry, która pokazałaby moc Vity. Nic nie wymaga tak wiele od PS3, jak Uncharted, więc był to oczywisty wybór na premierową grę dla Vity. Wybraliśmy je głównie dlatego, że szukanie skarbów, eksploracja i historyczne tajemnice dobrze komponowały się z rozgrywką, wykorzystującą zróżnicowane opcje sterowania Vity. I mieliśmy rację. Okazało się też, że Vita całkiem dobrze radzi sobie też z walką, dzięki drugiemu analogowi i żyroskopowi, których używamy do celowania wszystkimi broniami. Tak więc Uncharted było dobrym wyborem do pokazania niemal wszystkiego, co Vita ma do zaoferowania.
5. Czy Nathan Drake odwiedzi Polskę w którejś z przyszłych gier? My też mamy bogatą historię, wielę tajemnic i ukrytych skarbów. Jestem pewien, że Drake chętnie poszuka skarbów w każdym kraju na świecie
6. Jak branża gier wideo będzie wyglądała za 10 lat? Czy wciąż będzie w niej miejsce na tradycyjne konsole i platformy mobilne? Myślę, że tak. Problemem "platform mobilnych", jeśli chodzi o telefony, jest fakt, że prosta forma i rozmiar są dużo ważniejsze, niż działające sterowanie. Dlatego zawsze będą ograniczone do gier z bardzo prostymi interakcjami. Nie ma w tym nic złego, jeśli wystrzeliwujesz ptaki z procy, ale jeśli chcesz zrobić coś bardziej złożonego, tradycyjne action-adventure, potrzebujesz gałek i przycisków. Czy ktoś znajdzie sposób, jak to ominąć? Może, ale wątpię.
Konsole będą z nami przez długi czas, bo po prostu się opłacają. Jeśli grasz na PC, musisz co roku dokupować nowe części, by być na bieżąco z najnowszymi grami, a inwestycja w konsolę wystarcza na 5-10 lat.
Myślę, że nasza branża wciąż będzie rosła, bo coraz więcej gier, jak choćby Uncharted, trafia do graczy, którzy zwykle nie grają w tego typu produkcje.
Redakcja
PS Spośród zadanych przez Was pytań wybraliśmy 10, które najbardziej Wam się podobały. Pytania zostały wysłane do BEND, odesłano nam odpowiedzi tylko na 6.