Posłuchajcie muzyki z Afterfall!
Dawno, dawno temu, Afterfall, zanim stało się Afterfall: Rascal, a potem Afterfall: Insanity, miało być po prostu Afterfallem, komputerową grą RPG. Razem z Marcinem Przybyłowiczem, kompozytorem muzyki z gry mamy dla Was niespodziankę - ścieżkę dźwiękową z tej zaginionej w czasie i przestrzeni produkcji do pobrania za darmo z naszych serwerów.
26.05.2010 | aktual.: 08.01.2016 13:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oddając głos kompozytorowi:
Muzyka powstawała w latach 2006-2008 - to jest w okresach przed i po przejęciu projektu przez Nicolas Games. Na potrzeby niniejszej kompilacji zostało wybranych 11 utworów, które nakreślają wstępną wizję oprawy audio produkowanego w tym okresie Afterfall CRPG. Pokazują również, jak przez te kilka lat stopniowo ewoluowała koncepcja muzyki ilustrującej świat gry - z inspirowanych ambientem brzmień i dużego ładunku "brudu" w stylistykę bardziej zbliżoną do muzyki filmowej, posługującą się instrumentarium orkiestry symfonicznej, instrumentami etnicznymi, przy jednoczesnym wykorzystaniu syntetycznych, nieco zabrudzonych brzmień. Wartym wspomnienia jest również fakt, że największe zmiany stylistyczno-brzmieniowe dokonywały się w momencie, kiedy w pracach nad muzyką uczestniczyło najwięcej osób (w sumie pięć). Później, gdy Nicolas Games wprowadziło projekt w nowy etap produkcji, dokonane zostały w zasadzie ostatnie szlify określające charakter muzyki - przestrzenny, raczej akustyczny niż elektryczny/elektroniczny, z jasno wyczuwalnymi tematami przewodnimi.
Większość muzyki z tego mini-albumu była już kiedyś publikowana - na przestrzeni ostatnich lat muzyka ta była wykorzystywana w filmach/zajawkach promujących grę (również w zapowiedzianym, jednak nieukończonym "Afterfall" Preludium"), jednak w chwili obecnej trudno jest znaleźć w sieci jakiekolwiek fragmenty (możliwe do ściągnięcia) z tamtego okresu - dlatego niniejsza kompilacja może być w pewnym sensie przypomnieniem, jak to wtedy wszystko wyglądało. Dwa utwory z zestawienia (oba do lokacji Slave Hunters) powstały najpóźniej i dotychczas nie były jeszcze publikowane. Paczkę ze ścieżką dźwiękową możecie ściągnąć tutaj (kliknij i zapisz jako, wiadomo), a więcej o muzyce tworzonej przez Marcina dowiecie się na jego stronie.
Konrad Hildebrand