Portal: Prelude RTX już na Steam. To pierwszy remaster z użyciem NVIDIA RTX Remix

Portal: Prelude RTX
Portal: Prelude RTX
Źródło zdjęć: © Nvidia
Arkadiusz Stando

18.07.2023 15:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak podaje NVIDIA, dzisiaj (18 lipca) od godziny 21:00 na platformie Steam będzie dostępna gra Portal: Prelude RTX. Będą ją mogły pobrać wszystkie osoby, które posiadają w swojej bibliotece oryginalną wersję gry Portal. Za stworzenie nowej wersji gry odpowiadają modderzy.

Portal: Prelude to nieoficjalny prequel gry Portal, wydany po raz pierwszy w 2008 roku i rozgrywający się przed erą GLaDOS. Portal: Prelude oferuje niezwykle wymagającą kampanię trwającą od 8 do 10 godzin, składającą się m.in. z 19 nowych komór testowych, nowych zaawansowanych mechanik rozgrywki oraz w pełni udźwiękowionej historii z postaciami niezależnymi.

Portal: Prelude to najwyżej oceniony mod do tej gry oraz zwycięzca rankingu Portal ModDB 2008. Tytuł zajął również 3 miejsce w rankingu modów wybranych przez graczy w 2008 roku. Teraz mod otrzymuje nowe życie dzięki modderom i NVIDII, bowiem odświeżona wersja gry powstała przy użyciu narzędzia NVIDIA RTX Remix.

Do stworzenia odnowionej wersji moda, niezbędny był jego oryginalny twórca. Jest nim Nicolas "NykO18" Grevet. Nvidia zaprosiła go do współpracy, a całość spinał jeszcze inny znany moder, David "Kralich" Driver-Gomm. Zespół podjął się zmodernizowania gry, w tym poprawy oświetlenia za pomocą pełnego ray tracingu, czyli path tracingu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Portal: Prelude RTX już na Steam - co to za gra?

Portal: Prelude RTX to remaster tego klasycznego moda do gry Portal, stworzony przez społeczność za pomocą narzędzia NVIDIA RTX Remix. Wykorzystuje on pełny ray tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex i NVIDIA RTX IO. Jest to pierwszy remaster stworzony całkowicie przez modderów za pomocą zestawu narzędzi RTX Remix.

Wydajność Portal: Prelude RTX jest zwiększona dzięki wykorzystaniu techniki NVIDIA DLSS 3, opóźnienia systemowe są minimalizowane za pomocą NVIDIA Reflex, a czas ładowania tekstur jest krótszy dzięki NVIDIA RTX IO. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z rozgrywki, NVIDIA opublikowała nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce, zoptymalizowany dla Portal: Prelude RTX.

Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX
Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX;
Źródło zdjęć: © Nvidia

Techniki NVIDIA RTX znacznie zwiększają wydajność Portal: Prelude RTX

NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex i NVIDIA RTX IO zapewniają posiadaczom kart GeForce RTX najlepsze wrażenia z rozgrywki. DLSS 3 przekłada się na średnio 5-krotną poprawę wydajności w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami, dostarczając rozgrywki na poziomie wyższym niż 80 kl./s. dla użytkowników GeForce RTX 4080 i 4090. NVIDIA RTX IO zapewnia 5-krotnie szybsze czasy ładowania tekstur w Portal: Prelude RTX i zużywa 44 proc. mniej miejsca na dysku.

NVIDIA RTX IO radykalnie skraca czasy ładowania tekstur

Portal: Prelude RTX wykorzystuje technikę NVIDIA RTX IO, która umożliwia szybkie ładowanie i dekompresję zasobów opartych na procesorze graficznym przez sterownik Game Ready dla API DirectX oraz Vulkan.

Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX
Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX;
Źródło zdjęć: © Nvidia

RTX IO bazuje na GDeflate, otwartym standardzie kompresji GPU opracowanym przez firmę NVIDIA, który jest wykorzystywany zarówno przez DirectStorage firmy Microsoft, jak i nowe rozszerzenia Vulkan. Portal: Prelude RTX korzysta także z nowych rozszerzeń Vulkan.

Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX
Portal: Prelude RTXPortal: Prelude RTX;
Źródło zdjęć: © Nvidia

Sterownik Game Ready dla Portal: Prelude RTX

NVIDIA opublikowała nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce, zoptymalizowany m.in. dla gier Portal: Prelude RTX oraz Ratchet & Clank: Rift Apart, zapewniający najwyższy poziom wydajności przy zastosowaniu technik NVIDIA RTX IO i DirectStorage dla Windows w obu tych tytułach.

Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)