Pomachamy Windowsom
Firma Microsoft udostępniła zestaw bibliotek i narzędzi dla programistów, którzy chcieliby wykorzystać kamerę Kinect podłączoną do komputera osobistego.
16.06.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:36
Kinect trafił na rynek jako przystawka do konsoli Xbox 360. To podłączana przez USB kamera z zestawem mikrofonów i oprogramowaniem, która potrafi rozpoznać sylwetkę i ruchy stojących przed nią ludzi i przetworzyć je na dane cyfrowe w czasie rzeczywistym. Dzięki Kinectowi można sterować bohaterem gry na Xboxa nie poprzez przyciski kontrolera, ale stająć przed kamerą i poruszając całym ciałem.
Kiedy kamera trafiła na rynek, prawie natychmiast jej działanie zostało rozpracowane przez niezależnych programistów, którzy wykorzystali ją do wielu, nietypowych celów (na przykład jako sztuczny wzrok dla robota). Teraz Microsoft udostępnił oficjalne narzędzia pozwalające wykorzystać Kinecta w aplikacjach na Windows 7.