Polygamia wspiera akcję #ZostanWDomuRobGry!

I osobiście zapraszam na wieczorny stream.

Polygamia wspiera akcję #ZostanWDomuRobGry!
Barnaba Siegel

Kiedy eksplozja rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce stała się faktem, czekałem na coś takiego. Na akcję, która będzie precyzyjnie kierowana do dzieciaków i młodzieży z zamkniętych szkół. Która będzie sensownie skrojona pod tych, którzy dopiero sią uczą.

Internet zalały instrukcje mycia rąk, listy filmów na Netfliksie, propozycje gier. Ale to przecież nie jest tak, że każdy z nas nagle ma wyłącznie wolny czas. I to przecież nie jest tak, że chcemy ten czas wolny poświęcać wyłącznie na rozrywkę, a nie rozwijanie własnych pasji.

Brakowało mi związanej z gamingiem idei, która byłaby kierowana nie do studentów, nie do adeptów, czy to programowania, czy esportu, ale do tych, którzy nie potrafią jeszcze nic. I tu nagle dzwoni Mateusz Witczak z PolskiGamedev.pl i przedstawia mi akcję, jaką opisałem wyżej. Nie musiał kończyć całego opisu. Sakramentalne "tak, wchodzimy w to" padło od razu.

Serwis rozkręca akcję, w której od podszewki, od zera absolutnego pokaże, jak się robi gry. I to coś, czego mi na tak zwanym rynku bardzo brakowało. Zapraszam do obejrzenia inicjatywy - o 20:00 ruszy stream (link znajdziecie tutaj) a o 21:20 do Mateusza dołączę ja.

Obraz

Ruszamy z akcją #ZostanWDomuRobGry!

"Początkującym pomożemy od podstaw przygotować grę wideo, natomiast zawodowcom – zdobyć nowe doświadczenia i rozwinąć kompetencje. Wszystkich zaś zapraszamy do udziału w ogólnopolskim jamie pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Nigdy nie pracowałeś przy grach? Przedstawiciele polskiej branży i uczelni wyższych przygotowali serię intuicyjnych tutoriali, dzięki którym łatwo przyswoisz podstawy pracy w 3 silnikach. Poradniki udostępnimy na stronie www.ZostanWDomuRobGry.pl już w poniedziałek. Tego samego dnia ruszy jam, do którego zapraszamy zarówno debiutantów, jak i doświadczonych twórców (uczniowie, studenci i profesjonaliści będą oceniani osobno). Jego temat ogłosimy 30 marca, podczas streamu na żywo (startujemy o 20:00!).

[twitch_live id="polskigamedev"]

Postępy zespołów będziemy relacjonować podczas codziennych audycji na Twitchu. Obok uczestników pojawią się na nich przedstawiciele polskich studiów (m.in. Flying Wild Hog, Techlandu, Bloober Team i 11 bit studios), mediów ("PIXEL", "CD-Action", "PSX Extreme") oraz influencerzy zrzeszeni w LifeTube, największej sieci partnerskiej YouTube w Polsce: Kaluch (1,7 mln subskrybentów), Remigiusz "Rock" Maciaszek (1,5 mln), dealereq (1,2 mln), Sheo (0,9 mln), Ziemniak (747 tys.), Tivolt (626 tys.), ZagrajnikTV (171 tys.), Suchy Kanał (169 tys.) i NRGeek (154 tys.)."

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.