Polskie studio Reality Pump zbankrutowało

Ostatnie gry krakowskiej ekipy trudno zaliczyć do hitów, ale Reality Pump to kawał historii polskiego gamedevu.

Polskie studio Reality Pump zbankrutowało
marcindmjqtx

06.05.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:05

Wspominanie Reality Pump przez pryzmat fatalnego Raven's Cry czy niewiele lepszego Iron Sky: Invasion jest łatwe, ale wyrabia mylny obraz studia, które na polskim rynku funkcjonowało - choć początkowo pod inną nazwą - od 1995 roku. Warto przypomnieć, że to w Krakowie powstała bardzo ciekawa strategiczna seria Earth, Polanie czy też niezłe, choć chyba zbyt ambitne w założeniach, Two Worlds 2.

Ekipa zaczynała jako wewnętrzny deweloper TopWare Interactive z Bielsko-Białej. W 2003 roku TopWare Interactive zostało zmuszone do zakończenia działalności w wyniku kontroli skarbowej. Marcin Kosman w książce "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych" pisze:

Jako że TopWare był spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, reakcja była szybka. Wszyscy pracownicy przeszli do nowej firmy nazwanej Reality Pump (wcześniej była to nazwa wewnętrznego zespołu), a od syndyka odkupiono dobytek, łącznie z komputerami i biurkami. Działalność w zasadzie nie została przerwana. Zresztą pół roku później spór ze skarbówką rozstrzygnięto na korzyść twórców. - Była już jednak nowa firma i nikt nie reanimował trupa - wspomina Mirosław Dymek. - Takie to były czasy.

Dzisiaj Onet poinformował, że studio zbankrutowało i nie stworzy więcej gier. W najbliższym czasie na stronach serwisu ma się pojawić wywiad z byłymi pracownikami Reality Pump, który rzuci światło na ostatnie miesiące studia. Gdy w okolicach premiery Raven's Cry kontaktowaliśmy się z deweloperami, usłyszeliśmy, że prace na konsolowymi wersjami gry - po raz kolejny opóźnionymi, gdy na komputerach można już było grać - trwają zgodnie z planem, a decyzja o wyznaczeniu daty premiery zależy od niemieckiego TopWare - wydawcy. Prace nad innym projektem - Sacrilegium skasowano jeszcze w zeszłym roku.

Onet informuje, że część pracowników zwolnionych z Reality Pump przejął krakowski Bloober Team. Studio, które wypuściło ostatnio imprezową grę Brawl.

[źródło: Onet]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.