Polskie studio Reality Pump zbankrutowało

Ostatnie gry krakowskiej ekipy trudno zaliczyć do hitów, ale Reality Pump to kawał historii polskiego gamedevu.

Polskie studio Reality Pump zbankrutowało
marcindmjqtx

Wspominanie Reality Pump przez pryzmat fatalnego Raven's Cry czy niewiele lepszego Iron Sky: Invasion jest łatwe, ale wyrabia mylny obraz studia, które na polskim rynku funkcjonowało - choć początkowo pod inną nazwą - od 1995 roku. Warto przypomnieć, że to w Krakowie powstała bardzo ciekawa strategiczna seria Earth, Polanie czy też niezłe, choć chyba zbyt ambitne w założeniach, Two Worlds 2.

Ekipa zaczynała jako wewnętrzny deweloper TopWare Interactive z Bielsko-Białej. W 2003 roku TopWare Interactive zostało zmuszone do zakończenia działalności w wyniku kontroli skarbowej. Marcin Kosman w książce "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych" pisze:

Jako że TopWare był spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, reakcja była szybka. Wszyscy pracownicy przeszli do nowej firmy nazwanej Reality Pump (wcześniej była to nazwa wewnętrznego zespołu), a od syndyka odkupiono dobytek, łącznie z komputerami i biurkami. Działalność w zasadzie nie została przerwana. Zresztą pół roku później spór ze skarbówką rozstrzygnięto na korzyść twórców. - Była już jednak nowa firma i nikt nie reanimował trupa - wspomina Mirosław Dymek. - Takie to były czasy.

Dzisiaj Onet poinformował, że studio zbankrutowało i nie stworzy więcej gier. W najbliższym czasie na stronach serwisu ma się pojawić wywiad z byłymi pracownikami Reality Pump, który rzuci światło na ostatnie miesiące studia. Gdy w okolicach premiery Raven's Cry kontaktowaliśmy się z deweloperami, usłyszeliśmy, że prace na konsolowymi wersjami gry - po raz kolejny opóźnionymi, gdy na komputerach można już było grać - trwają zgodnie z planem, a decyzja o wyznaczeniu daty premiery zależy od niemieckiego TopWare - wydawcy. Prace nad innym projektem - Sacrilegium skasowano jeszcze w zeszłym roku.

Onet informuje, że część pracowników zwolnionych z Reality Pump przejął krakowski Bloober Team. Studio, które wypuściło ostatnio imprezową grę Brawl.

[źródło: Onet]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.