Polskie Driftland: The Magic Revival zrobi z nas czarodziciela

Wojny magów nie są dobre dla otoczenia.

Polskie Driftland: The Magic Revival zrobi z nas czarodziciela
Maciej Kowalik

18.05.2017 | aktual.: 18.05.2017 14:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie będę szarżował z odniesieniami do "Czarodzicielstwa" Terry'ego Pratchetta, ale wprowadzenie do produkcji studia Star Drifters pchnęło mnie na tę ścieżkę.

Otóż starożytni magowie tłukli się między sobą tak zajadle i korzystając z tak potężnej magii, że planeta Driftland została dosłownie rozłupana na wiele wysp. Dopiero, gdy całe życie na jej powierzchni stanęło w obliczu zagłady, magowie stwierdzili, że może czas na jakieś naprawy. Ale magii było zbyt mało. Wystarczyło jej jedynie na jedno zaklęcie, które chroniło świat przed popadnięciem w ostateczny chaos. Gdy magia wreszcie zaczęła się odradzać... magowie znów zaczęli o nią walczyć.

I tu wchodzisz ty, graczu. Cały na biało. Albo jak tam sobie chcesz. Bo jesteś jednym z tych potężnych magów, zdolnych przemieszczać i zmieniać całe lądy. Masz swój zamek, wieżę i krainę na jednej z wysp. I śnisz o potędze.

Driftland: The Magic Revival - Reveal Teaser Trailer

Driftland The Magic Revival ma łączyć strategie z gatunku 4X z pomysłami rodem z Populousa (zabawa w boga). Świat gry za każdym razem będzie generowany proceduralnie, a ekspansja będzie oznaczała złączenie kilku wysepek w jedną całość za pomocą magii. Tej samej magii, która pozwoli zmieniać ukształtowanie terenu. Nie zabraknie też różnorodności, bo oprócz ludzi na wysepkach spotkamy też inne rasy (dzikie elfy, krasnoludy, mroczne elfy), ale zmagać będziemy się też dzikimi stworami czy barbarzyńcami.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Aczkolwiek walka nie będzie chyba jednym z głównych filarów zabawy. Autorzy zaznaczają, że zamiast kontrolować poszczególne jednostki - jak chociażby w Cywilizacji - będziemy wyznaczać całej naszej armii cele i priorytety. Pamiętajmy, że nie mówimy o grze turowej. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym. A autorzy nie uciekają od skojarzeń z Settlersami.

Autorzy, czyli studio Star Drifters założone m.in. przez Michała Sokolskiego, który był też jednym z założycieli City Interactive (obecnie CI Games), skąd odszedł razem z drugim filarem nowej firmy - Krzysztofem Jakubowskim - w 2014 roku. Prapremiera Driftland: The Magic Revival planowana jest na koniec roku. Ale mówimy tylko o PC i o Wczesnym Dostępie.

Maciej Kowalik

Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.