Polski Xbox LIVE rusza 10 listopada. Będzie migracja kont

Na usługę Xbox LIVE Microsoftu, umożliwiającą granie w sieci i kupowanie gier w cyfrowej dystrybucji, czekaliśmy długo. Podczas tegorocznych targów E3 dowiedzieliśmy się, że firma planuje uruchomić ją również w Polsce. Teraz wreszcie wiemy kiedy i na jakich zasadach.

marcindmjqtx

12.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:39

LIVE pojawiło się już w poprzedniej generacji konsol Microsoftu i od tej pory jest stale rozwijane. Dzięki doświadczeniu i ciągłemu rozwojowi jest to też jedna z najlepszych tego typu usług. Jej brak w Polsce był sporą przeszkodą dla graczy. Aby móc grać przez sieć, kupować gry i dodatki w cyfrowej dystrybucji Microsoftu należało podawać fikcyjny adres z któregoś z zachodnich państw, bo Polska nie była uwzględniana. Co gorsza wraz z tym szły inne obostrzenia. Wersje gier sprzedawane w Polsce były uboższe o dodawane gdzie indziej za darmo rozszerzenia, nie działały niektóre epizody i łatki naprawiające błędy w grze. Słowem - koszmar. Taki stan rzeczy utrzymywał się od premiery konsoli w Polsce w 2006 roku. Na wiosnę 2010 poziom niezadowolenia graczy sięgnął zenitu, co spowodowało powstanie akcji We Want LIVE, którą wsparła Polygamia.

Wymienione powyżej problemy mają odejść w przeszłość. Tak, jak przewidywaliśmy - 10 listopada Xbox LIVE pojawi się oficjalnie w Polsce. Tego samego dnia odbędzie się również premiera Kinecta - nowego gadżetu Microsoftu pozwalającego na granie na konsoli bez użycia pada. Jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej:

Początkowo na Xbox LIVE znajdą się podstawowe funkcjonalności, które zadecydowały o światowym sukcesie  tej usługi, takie jak: możliwość grania online, zbieranie punktów gracza (gamerscore), zakupy najnowszych tytułów dostępnych w strefie Xbox LIVE Arcade oraz Games on Demand, czy możliwość wzbogacenia swych gier o elektroniczne dodatki w rodzaju dodatkowych plansz, map, postaci czy utworów muzycznych. Spore obawy wiązały się też z migracją kont. Wiadomo - podczas grania na Xboksie 360 i PC możemy zdobyć za wykonanie pewnych zadań osiągnięcia i punkty gracza. Niby mała rzecz, a cieszy. System ten zrewolucjonizował elektroniczną rozrywkę i jego odowiedniki znajdziemy wszędzie - od konkurencyjnego PlayStation Network Sony, poprzez MMO takie jak World of Warcraft, aż do serwisów społecznościowych takich jak 4square. Nic więc dziwnego, że pomysł zakładania nowych kont i porzucania starych nie szczególnie interesował osoby będące od lat użytkownikami Xbox LIVE. Do tego wszystkiego należy dodać całą masę rzeczy zakupionych w tej usłudze, do których użytkowania stracilibyśmy prawo. Na szczęście, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami będziemy mogli je przenieść na nasze nowe, polskie konta. Jak czytamy w informacji prasowej Microsoftu:

Najważniejszą informacją z punktu widzenia obecnych użytkowników Xbox LIVE  jest możliwość pełnej migracji kont zarejestrowanych na inne kraje. Migracja umożliwi przeniesienie do Polski całego dotychczasowego dorobku graczy: profili, punktów gracza (gamerscore), osiągnięć, punktów Microsoft (MSP) oraz złotych abonamentów. Migracji ulegnie także cała zakupiona do tej pory zawartość rynku Xbox LIVE Marketplace - wystarczy przed całym procesem zgrać ją na dysku twardym konsoli lub pamięci USB. Aby dowiedzieć się więcej o migracji kont odwiedź adres www.xbox.com/Pl-pl/live/faq.htm Warto zwrócić uwagę na jedną, bardzo istotną kwestię - po przeniesieniu konta nie będzie możliwości ponownego pobrania zakupionych materiałów. Przed uruchomieniem procesu migracji warto ponownie zachować na dysku twardym swojej konsoli czy też pamięci USB wszystkie zakupione do tej pory rozszerzenia do gier i tytuły z usługi Xbox LIVE Arcade.

Ile to będzie kosztować? W przygotowanym przez Microsoft FAQ czytamy: "W Polsce cena detaliczna za 12-miesięczną subskrypcję wynosi 249 PLN, a karta Microsoft Points 2100 kosztuje 109 PLN." Sporo. Mam nadzieję, że te ceny jeszcze spadną.

Polscy gracze długo czekali na tę chwilę. W końcu nie będą oni dla Microsoftu klientem drugiej kategorii, który nie ma pełnego dostępu do ich usług, jak również dostaje gorsze wersje gier. Liczymy też, że oferta firmy w naszym kraju będzie stale rosnąć, skoro osiągnęliśmy już poziom zerowy, warto teraz popracować na dodatkowymi atrakcjami. W końcu w innych krajach pojawiają się również rozmaite dodatkowe usługi, jak choćby możliwość korzystania z zasobów muzycznych serwisu last.fm, oglądania telewizji Sky, czy korzystania z biblioteki filmów z wideo na żądanie. Jak na razie w Polsce możemy liczyć na "cykliczne rozgrywki sieciowej ligi turniejowej Live League,  program Play with Fame umożliwiający granie na Xbox LIVE ze znanymi osobami, a także Live Club - program dla użytkowników Xbox LIVE dający im dostęp do zniżek w ponad 1700 punktach usługowych w całym kraju." Liczę jednak, że to dopiero początek atrakcji, jakie postara się nam zapewnić Microsoft. W końcu nie zapominajmy, że Xbox LIVE to usługa płatna.

Polski LIVE to na pewno ukłon w stronę graczy niedzielnych, dla których przeznaczony jest Kinect. Im na pewno nie chciałoby się kombinować z zakładaniem konta w usłudze na adres ambasady polskiej w Londynie.

Piotr Gnyp

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolska360
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.