Polscy twórcy niezależni poprosili graczy o 100 tysięcy dolarów na stworzenie gry. Zebrali je w mniej niż 24 godziny

Wielki sukces polskich twórców gier. Do listy najbardziej oczekiwanych tytułów powstających w naszym kraju spokojnie można dopisać SUPERHOT.

Polscy twórcy niezależni poprosili graczy o 100 tysięcy dolarów na stworzenie gry. Zebrali je w mniej niż 24 godziny
marcindmjqtx

15.05.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niezależna gra SUPERHOT zrobiła furorę na całym świecie na przełomie sierpnia i września zeszłego roku. Jej twórcy chyba nawet nie marzyli o takim sukcesie. Łódzkie studio Blue Brick zajmowało się raczej aplikacjami mobilnymi, internetem i elektroniką, a nie grami. W wolnym czasie jego pracownicy wraz dodatkowymi, zebranymi tu i tam osobami postanowili wziąć udział w 7 Day FPS - internetowej akcji, która polega na tworzeniu strzelanek w nie więcej niż siedem dni. To był "zupełny eksperyment" jak powiedział nam wtedy w wywiadzie Piotr Iwanicki, jeden z twórców.

Tak powstała gra SUPERHOT - minimalistyczna strzelanka, w której czas porusza się tylko wtedy, kiedy porusza się gracz. Każdy etap to trójwymiarowa zagadka logiczna, gdzie zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników. Dzięki oryginalnemu pomysłowi, możliwe staje się omijanie kul niczym w "Matriksie" i inne spektakularne akcje. Bardzo łatwo zginąć, ale natychmiast dostaje się kolejną szansę. To krótka, ale niesamowicie grywalna i wciągająca produkcja. Ciągle można w nią zagrać za darmo - jest dostępna tutaj.

SUPERGORĄCO Zainteresowanie mediów i graczy na całym świecie przerosło chyba nawet najśmielsze oczekiwania twórców.  O SUPERHOT napisały wszystkie największe portale o grach (i nie tylko), jak choćby Wired czy Rock, Paper, Shotgun. Gra zdobyła wyróżnienie na IGF-ie, najważniejszym festiwalu gier niezależnych na świecie (i to niejedyny laur na jej koncie), a ogromnym jej fanem stał się Cliff Bleszinski, twórca odpowiedzialny za serie Unreal i Gears of War, obecnie również niezależny. Było jasne, że to nie koniec. Krótki prototyp powstały w ramach 7DFPS musiał doczekać się rozwinięcia. "Nasza gra zaczęła cieszyć się takim zainteresowaniem, że gdybyśmy nie rozwijali jej dalej, to świat by nam tego nie wybaczył", powiedzieli nam w listopadzie zeszłego roku łódzcy twórcy.

Wczoraj nowa, rozbudowana wersja SUPERHOT pojawiła się na Kickstarterze, najbardziej znanym portalu crowdfundingowym na świecie. Twórcy poprosili graczy o ofiarowanie w sumie stu tysięcy dolarów - tyle potrzebowali na sfinansowanie produkcji. Całą kwotę udało się zebrać w mniej niż 24 godziny. A wspomniany wcześniej Cliff Bleszinski wpłacił za jednym zamachem 2 tysiące dolarów, dzięki czemu będzie mógł pomóc w zaprojektowaniu jednego z etapów gry. - Z Cliffem rozmawialiśmy już wcześniej, ale sami nie spodziewaliśmy się, że zechce zaprojektować dla nas jeden z poziomów - komentuje Łukasz Spierewka, jeden z twórców gry. - Na pewno będzie to fajne doświadczenie i nie możemy się tego doczekać!

To jeszcze nie koniec "Spędziliśmy ostatnie osiem miesięcy niestrudzenie pracując nad grą, przygotowując tę kampanię i zastanawiając się, czy ludzie nie zapomną o naszym projekcie zanim nie uda nam się wstawić go na Kickstartera", napisali twórcy SUPERHOT już po zebraniu wymaganej kwoty. "Kosztowało nas to dużo pracy i wysiłku, dobrze wiedzieć, że było warto."

- Nawet w najśmielszych marzeniach nie liczyliśmy na tak szybki odzew ze strony publiki - mówi z kolei Spierewka.

Jasne jest, że ostateczna zebrana suma będzie o wiele większa niż założone sto tysięcy dolarów - do końca zbiórki zostało jeszcze 29 dni. Ciężko nawet powiedzieć, ile w tym momencie gra ma na koncie, bo kwota rośnie w lawinowym tempie. Twórcy obiecują, że jeśli uda się zebrać 120 tysięcy, gra dostanie lepsze animacje. Przy 150 tysiącach dodany zostanie nowy tryb rozgrywki (przeznaczony do speedrunów), a przy 200 tysiącach - możliwość nagrywania powtórek.

Premiera SUPERHOT zaplanowana jest na czerwiec przyszłego roku. Gra będzie dostępna na PC z Windowsem, Makach i Linuksie. Trochę jeszcze poczekamy - w międzyczasie polecam rzucić okiem na najnowszy zwiastun (poniżej) albo galerię obrazków.

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolecamymac
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.