Polscy twórcy gier od A do Z: WhiteMoon
Studio WhiteMoon to twórcy przeglądarkowego MMORPG - The Pride of Taern. I jeśli sądzicie, że takie gry to marny interes, to się grubo mylicie...
26.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Długo myśleliśmy nad nazwą. Szukaliśmy miękkiego brzmienia i troszkę baśniowych skojarzeń. WhiteMoon spodobało się od razu. MOON - Space - Kosmos - nieograniczona przestrzeń, pomysły, inny wymiar. WHITE - jasny, czysty przekaz.
WhiteMoon
2. Rok założenia. 2008.
3. Gdzie Was znaleźć? W samym sercu Wrocławia oraz na www.whitemoon.eu.
4. Na jakie platformy robicie gry? Rynek gier przeglądarkowych. Jesteśmy na etapie poważnych rozważań nad wkroczeniem na rynek urządzeń mobilnych.
WhiteMoon
5. Gry już wydane. The Pride of Taern - pełnokrwisty MMORPG działający w przeglądarce, z mrocznym klimatem, nieliniową fabułą, systemem walki premiującym graczy z talentem taktycznym. Ponieważ jest to projekt MMO, wokół tytułu utworzyła się wspaniała społeczność, która corocznie spotyka się na organizowanych przez nas zlotach.
Krótki film ze zorganizowanego przez WhiteMoon Zlotu Graczy:
6. Gry w produkcji. Obecnie skupiamy się na rozwoju The Pride of Taern i staramy się podbić nowe rynki. Koniec 2013 zaowocuje rosyjską, bułgarską oraz francuską wersją naszego MMORPG. Pomysły na nowe tytuły oczywiście są i czekają na realizację.
7. Liczba zatrudnionych. 14 i rośnie ;).
WhiteMoon
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Założyciel WhiteMoon - Krzysztof Danilewicz - będąc jeszcze na studiach rozpoczął prace nad Taernem. W założeniach miał to być szybki projekt, który z biegiem czasu urósł do sporych rozmiarów - a wraz z nim tworzący go zespół.
Zaczęło się od tego, że jak większość graczy, marzył o stworzeniu własnej gry. Poza tym był to sposób na urozmaicenie zaliczeń na studiach informatycznych. Zamiast klepać nudne aplikacje biurowe, zgarniał wpisy za proste gierki.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Zawsze dziwią nas budżety ogromnych produkcji. Że też im się to opłaca... A tak serio, to za 90 mln pojechalibyśmy na wakacje, a za resztę kupili po furze. Potem z biedy powstałby Taern. Z czegoś trzeba żyć.
WhiteMoon
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kiełba, paprykarz i orzechy nerkowca + kawa.
11. Największy autorytet świata gier. Najbardziej lubimy te studia, które już nie istnieją :). Bullfrog, Black Isle, Eidos. Może dlatego, że jako pierwsi odkryli przed nami świat elektronicznej rozrywki. Z żyjących" Blizzard oraz koledzy z podwórka, CD Projekt. Do świata gier należą też redakcje magazynów, które nas wychowały. Pozdrawiamy redaktorów Secret Service.
WhiteMoon
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Królem jest Wiedźmin. Kupę świetnej zabawy zaoferował nam też Bulletstorm od People Can Fly (teraz Epic Games Poland) oraz nieco niszowa produkcja Soldat.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Cytując klasyka: "wóda, dziwki, lasery, kiełba i hawajska za piętnastaka", a na koncie odświeżony i jeszcze bardziej rozbudowany Taern (z wersją mobilną), plus dwa nowe tytuły na telefony komórkowe.
14. Czy wydra wygra? Jak się wyekspi i będzie ogarniać skille, to ma szanse.
WhiteMoon
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!