Polscy twórcy gier od A do Z: Wastelands Interactive
Wasteland Interactive to chyba jedno z najbardziej "hardkorowych" studiów w Polsce. Jego produkcje to złożone strategie, zdecydowanie nie dla tych, którzy nie lubią godzinami zastanawiać się nad kolejnymi posunięciami...
24.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? , Kiedy narodziła się idea zajęcia się tworzeniem gier na serio i pojawiła się potrzeba określenia nazwy, przyszło mi do głowy, że Polska to takie trochę pustkowie. Jeśli dodać do tego, że nieco wcześniej jako moder tworzyłem falloutową wersję świata do pewnej strategii, nazwa Wastelands nasunęła się sama. Interactive jakoś tak dokleiło się dla zasady.
2. Rok założenia. Oficjalnie 2009, choć wszystko zaczęło się w 2006 r.
3. Gdzie Was znaleźć? Zgierz k/ Łodzi. http://wastelands-interactive.com
4. Na jakie platformy robicie gry? PC, Linux, Mac, iOS, Android.
5. Gry już wydane. Time of Wrath
Storm over the Pacific
Time of Fury
Strategic War in Europe
6. Gry w produkcji. Wrzesień '39 (Fall Weiss) - status GOLD 1946: West vs East - status GOLD Space Cavalry Worlds of Magic
I wersje mobile dotychczas wydanych gier.
7. Liczba zatrudnionych. Stale współpracuje 8 osób.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się bardzo prosto. Otóż, kiedy byłem znacznie młodszy i miałem mniej obowiązków, moim hobby było modowanie gier Paradoxu (Fallout w Hearts of Iron 2). W pewnym momencie przestało mi to jednak wystarczać i doszedłem do wniosku, że warto robić coś, co w żaden sposób nie ogranicza.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Zdecydowanie wolałbym za to zrobić 50 gier, z których każda kosztowałaby 2 miliony.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... ...pizza, jeśli to posiłek grupowy, indywidualne zależą od nastroju.
11. Największy autorytet świata gier. Aktualnie chyba Sid Meier.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Moim faworytem jest Dead Island.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? First Person Slashera w świecie Worlds of Magic na 2 generację Oculusa.
14. Czy wydra wygra? Wygra i wystąpi w jednej z naszych gier.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!