Polscy twórcy gier od A do Z: Vinyl Pixels
Piksele z winylu? Brałbym/grałbym! W gry tego studia też warto zagrać, bo są wyjątkowo pomysłowe. Co powiecie na strzelankę dziejącą się wewnątrz atomu?
22.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Wizja od początku była taka, że będziemy malutkim studiem robiącym malutkie, fajne gry - cóż może być mniejszego niż piksel? :) Później było kombinowanie z doborem przymiotnika do pikselka - ponieważ "golden", "diamond", "crazy" czy "sad" były zajęte, kombinowanie trochę się przeciągnęło. Ostatecznie stanęło na "vinyl", bo chcemy robić gry które może nie są najdoskonalsze technicznie, ale za to, mimo "trzeszczenia", mają duszę. :)
2. Rok założenia. 2011.
3. Gdzie Was znaleźć? Gdziekolwiek rzucą nas wichry losu :)
Najpewniej po prostu na https://www.facebook.com/vinylpixels lub http://vinylpixels.pl
4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie iOS i Android. Powoli przymierzamy się do Windowsa i Mac OS-a.
5. Gry już wydane. Na koncie mamy na razie dwie skromne produkcje: nie niezależną, czyli zależną, czyli wydaną przez wydawcę wieki temu grę logiczną Doodle Fit. Ale to stare dzieje i nie warto już o tym wspominać :).
Teraz super-świeżynką jest Atom Shooter - zręcznościowa strzelanka osadzona wewnątrz atomu - latamy statkiem, strzelamy do elektronów i walczymy z przyciąganiem przez jądro atomu. Które to jądro wybucha, kiedy się już z elektronami rozprawimy i wybuch trzeba przeżyć. Zestrzelone elektrony i neutrony z eksplozji jądra należy zbierać, gdyż są walutą, za którą możemy nabyć nowe statki, nowe bronie i różne ulepszenia. Mimo wewnątrz-growej waluty, nie uświadczy u nas gracz żadnych sępiarskich IAP-ów. Do tego dwa tryby gry i przecudnej urody układ okresowy pierwiastków służący jako ekran wyboru planszy :). Gra w chwili obecnej dostępna na iOS-a i Androida. Wersje Windowsowa i Mac OS-owa już prawie skończone, ale jeszcze nie wybraliśmy kanału dystrybucji.
6. Gry w produkcji. Obecnie pracujemy nad Versus One, są to wyścigi inspirowane klasycznym żużlem, w które gra się tylko jednym przyciskiem - służącym do skręcania! Pojazdy same przyspieszają, zwalniają podczas skręcania, a kierunek skrętu zależy od "strefy" na torze w jakiej znajduje się obecnie pojazd.
Na targach PGA Versus One cieszył się wielkim zainteresowaniem - mieliśmy wielu zadowolonych graczy, którzy wracali na nasze stoisko z kolegami, aby się z nimi pościgać. Graliśmy w 4, 6 a nawet 8 osób jednocześnie (na 2 monitorach i 3 klawiaturach).
Polecam wypróbowanie demka (szczególnie w więcej niż jedną osobę!), które prezentowaliśmy na PGA - można je pobrać tutaj.
Dodatkowo - parę mniejszych, tajnych póki co, projektów-eksperymentów :).
7. Liczba zatrudnionych. 1 (ja sam) + 1 stały współpracownik.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Bo jako 9-10 latek odkryłem książkę-instrukcję obsługi dołączoną do mojego Commodore 64, zawierającą opis języka BASIC. Poczucie boskiej mocy powoływania do życia nowych światów i bytów uzależnia :) (nawet jeśli bytem była duża kropka z tablicy znaków, a światem labirynt zbudowany również z różnych znaków w trybie tekstowym).
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Skrzyżowanie: - Homeworlda (RTS w kosmosie z dobrą fabułą), - Starcrafta (RTS na powierzchniach planet z dobrą fabułą), - Dungeon Keepera (możliwość "opętania" swoich jednostek - czyli przejęcie nad nimi kontroli w trybie FPS i zwiedzanie zbudowanego przez siebie lochu z innej perspektywy). Czyli wielkieeego RTS-a z epicką fabułą i możliwością rozgrywania zleconych jednostkom rozkazów tak w kosmosie, jak i na planetach, grając w space sima i FPS-a :).
Chociaż za taki pieniądz i z dostępną obecnie technologią można by też wybudować sieć moich wymarzonych "salonów gier VR" - czyli wielkie magazyny z przestawialnymi ścianami, gdzie fizycznie biega się z Oculusami na oczach, które mogą nam wyrenderować dowolną grę - czy to szturm na statek kosmiczny, czy też bieganie z magiczną laską po lochach i trzaskanie z fireballi do wszelakich potworków (Diablo1 jako FPS z fizycznym bieganiem i Oculusem anyone?).
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Jakim biurze? :)
11. Największy autorytet świata gier. Ciężki orzech do zgryzienia. Jako twórca raczej nie patrzę na ludzi, a na dzieła - tutaj wymieniłbym: Fallouta 1 & 2, pierwsze Diablo, pierwszego Starcrafta i Brood War, Homeworlda czy pierwszego Half-Life'a.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Jeszcze nie wyszła, ale już teraz stawiam na SUPERHOT :).
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kupuje największych wydawców, którzy przez nadużywanie DLC i mikrotransakcji psują rynek, by z rozmachem zamknąć te firmy i przywrócić pokój w galaktyce.
14. Czy wydra wygra? Nie liczy się zwycięstwo, liczy się walka.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!