Polscy twórcy gier od A do Z: Threef

Strona głównaPolscy twórcy gier od A do Z: Threef
16.11.2013 12:00
Polscy twórcy gier od A do Z: Threef
marcindmjqtx
marcindmjqtx

Dużo mieliśmy już w tym cyklu ambitnych, młodych twórców. Threef dołącza do ich grona. I znów mamy wrażenie, że najpóźniej za kilka lat znów o nim usłyszymy

bEiMvSPp

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Nazywam się Damian Komorowski, chociaż w internecie znać mnie pod pseudonimem "Threef". Ale żeby dowiedzieć się, skąd on się wziął, trzeba się wybrać ze mną na tymbarka.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? W czasach podstawówki, wczesnego gimnazjum, gdy nie miałem jeszcze dostępu do internetu, znajomy pokazał mi RPG Makera. To na nim nauczyłem się czym są zmienne... i chyba tylko tego, poza godzinnym układaniem leveli.

Po jakimś czasie, gdy znajomy zauważył, że lepiej układam levele od niego, podesłał mi pierwszego pirata do GameMakera. Ja będąc cwany, i łamiąc powszechnie znane zasady... Zacząłem korzystać z internetu w telefonie, w czasach, gdy nie było jeszcze pakietów internetowych... I robiłem to po nocach ze służbowego telefonu ojca. Na szczęście nikt nigdy nie zobaczy MMORPG, które wtedy tworzyłem.

Dopiero w 2010 roku zacząłem tworzenie gier brać na poważnie i chwalić się tym, co robię.

3. Gdzie Cię znaleźć? Gorzów Wielkopolski, ale można mnie spotkać na większych imprezach jak Zjazd Twórców Gier czy Przystanek Woodstock. Oraz oczywiście na Twitterze, Facebooku i GMClan.org.

4. Na jakie platformy robisz gry? Wszystko, co dotąd robiłem, jest na Windowsa, ale PentaSphere od początku powstaje z myślą o mobilkach. Poza tym może niedługo uda się wydać pierwszą grę na iOS.

5. Gry już wydane. Ciężko mówić o wydaniu, skoro nic się na tym nie zarobiło. Może "gry już upublicznione"? Takich jest już sporo. Z tych bardziej grywalnych, mogę wymienić wielkanocne Catch The Easter Egg, zrobione w 24 godziny The Roaring Game, Ogień Olimpu (wraz z wersją na Androida), czy klon Icy Tower. Może trochę większe WarWord Kittens które mogłoby służyć do nauki pisania, albo najnowsze Castle Conqueror. To już jest sporych rozmiarów gra, która powstała na #GBJam przez około tydzień, ale nie będę się rozpisywał. Może zobaczcie sami?Wszystko darmowe. ;)

6. Gry w produkcji. Biedne PentaSphere. :( Strategia turowa w rzucie izometrycznym. Tworzona ponad 2 lata i pewnie poczekamy kolejne 2. Co jakiś czas do niej wracam, ale świadomość tego, że elementy, które trzeba dodać do gry, zajmą kilka tygodni i że sporo rzeczy trzeba ponownie zaplanować, przerasta mnie. Łatwiej jest zabrać się za mniejsze projekty, ale i też coś większego się zbliża. Niestety nie mogę nic zdradzić. Dostałem nawet po łbie za screenshot którzy wrzuciłem na Twittera.

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Rozdwojenia jaźni ani firmy z ludźmi pod sobą nie mam. Mam za to niesamowitych przyjaciół, którzy wspomagali mnie wiele razy.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? O tym jak się to zaczęło, już pisałem. Ale dlaczego robię gry? Ciekawe pytanie. Miałem dwie pasje: tworzenie gier i pieczenie ciast. Są one bardzo podobne, ale stworzonej gry może spróbować więcej osób.

Threef

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Proste pytanie. Sporą kwotę przeznaczyłbym na wsparcie innowacyjnych projektów. Coś technologicznie wykraczające poza to, co teraz mamy. Hologramy, symulatory zapachu, smaku, uczuć? Potem z tego coś by powstało. Co? Nie mam pojęcia, ale podoba mi się to.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Herbata i tosty z serem.

11. Największy autorytet świata gier. Nie lubię autorytetów. Ktoś jest naszym wzorem, wielbimy go, chcemy być jak on... a potem okazuje się nazistą.

A tak na poważnie, to chyba Christer Kaitila, twórca #1GAM. Zmotywował sporo ludzi. W tym mnie.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Kilka tygodni życia straciłem przy Soldacie, ale wybór pada na Earth 2150. Gra życia. Świetny preapokaliptyczny świat, ciekawa fabuła, i wymagający poziom trudności.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Z moim nazwiskiem, to chyba idę do rządu.

14. Czy wydra wygra? Życzę wygranej!

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

327071776344987690