Polscy twórcy gier od A do Z: The Moonwalls

Polscy twórcy gier od A do Z: The Moonwalls
marcindmjqtx

26.09.2013 12:00, aktual.: 12.12.2016 16:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

The Moonwalls to jednoosobowe studio Marcina Makaja. Sprawdźcie, czym się zajmuje.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Nazywam Marcin Makaj, a z tworzeniem gier nie miałem nigdy wiele wspólnego - z wykształcenia jestem ekonomistą, a niedługo też prawnikiem. Po skończeniu pierwszych studiów zastanawiałem się nad własnym interesem, którego prowadzenie byłoby dla mnie przyjemnością i tak padło na gry.

Moja firma to The Moonwalls (nazwa powstała z połączenia słów Moon i Wall Street, jest stylizowana na nazwisko rodowe - stąd przedrostek "The").

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Rok 2011.

3. Gdzie Cię znaleźć? Na co dzień mieszkam i pracuję w Szczecinie. Strona internetowa (w wiecznej przebudowie): themoonwalls.com.

4. Na jakie platformy robisz gry? iPhone, iPod Touch, iPad, iPad Mini, komputery z systemem Mac OS.

Marcin Makaj

5. Gry już wydane. The Secret of Moonwall Palace - Magic Can Be a Crime (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Murder on the Mumbai Express (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Viva La Future Revolution (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Complete Edition (iPhone, iPad) Wake up Mr. Moore! (iPhone, iPad, Mac) Orient Express - Blood and Diamond (iPhone, iPad, Mac) Road Wars (iPad) Ashes & Roses (iPhone)

6. Gry w produkcji. Wersje uniwersalne już wydanych gier. The Secret of Moonwall Palace - Complete Edition (Mac) Dwuwymiarowa, klasyczna przygodówka - jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad, Mac) Gra typu line drawing - jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad)

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Większość rzeczy robię sam, ale korzystam z usług utalentowanego kompozytora i tłumacza.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Kiedy kończyłem pierwsze studia, zacząłem się zastanawiać nad tym, co chciałbym po nich robić (ekonomia, ze specjalizacją e-biznes i ekonomika informacji) - stanęło na własnej działalności gospodarczej. Chciałem, żeby praca sprawiała mi przyjemność - wypisałem wszystkie rzeczy, jakie lubię i którymi się interesuję - w końcu padło na gry.

Część umiejętności potrzebnych do ich tworzenia już posiadałem - reszty się nauczyłem.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Steampunkowego RPG w pełnym 3D, opowiadającego o walce klasowej, z morderstwem w tle.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Przekąski "na szybko" - najchętniej tzw. francuskie makaroniki.

11. Największy autorytet świata gier. Jeden? Będzie ciężko, muszę wypisać minimum trzech - Ron Gilbert, Sid Meier i Adrian Chmielarz.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Książę i Tchórz, Metropolis Software.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? W przerwach od nauki staram się zrobić kolejny hit na miarę Angry Birds :).

14. Czy wydra wygra? Wydra zawsze wygrywa.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także