Polscy twórcy gier od A do Z: The Moonwalls

The Moonwalls to jednoosobowe studio Marcina Makaja. Sprawdźcie, czym się zajmuje.

Polscy twórcy gier od A do Z: The Moonwalls
marcindmjqtx

26.09.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Nazywam Marcin Makaj, a z tworzeniem gier nie miałem nigdy wiele wspólnego - z wykształcenia jestem ekonomistą, a niedługo też prawnikiem. Po skończeniu pierwszych studiów zastanawiałem się nad własnym interesem, którego prowadzenie byłoby dla mnie przyjemnością i tak padło na gry.

Moja firma to The Moonwalls (nazwa powstała z połączenia słów Moon i Wall Street, jest stylizowana na nazwisko rodowe - stąd przedrostek "The").

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Rok 2011.

3. Gdzie Cię znaleźć? Na co dzień mieszkam i pracuję w Szczecinie. Strona internetowa (w wiecznej przebudowie): themoonwalls.com.

4. Na jakie platformy robisz gry? iPhone, iPod Touch, iPad, iPad Mini, komputery z systemem Mac OS.

Marcin Makaj

5. Gry już wydane. The Secret of Moonwall Palace - Magic Can Be a Crime (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Murder on the Mumbai Express (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Viva La Future Revolution (iPhone, iPad, Mac) The Secret of Moonwall Palace - Complete Edition (iPhone, iPad) Wake up Mr. Moore! (iPhone, iPad, Mac) Orient Express - Blood and Diamond (iPhone, iPad, Mac) Road Wars (iPad) Ashes & Roses (iPhone)

6. Gry w produkcji. Wersje uniwersalne już wydanych gier. The Secret of Moonwall Palace - Complete Edition (Mac) Dwuwymiarowa, klasyczna przygodówka - jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad, Mac) Gra typu line drawing - jeszcze bez tytułu (iPhone, iPad)

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Większość rzeczy robię sam, ale korzystam z usług utalentowanego kompozytora i tłumacza.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Kiedy kończyłem pierwsze studia, zacząłem się zastanawiać nad tym, co chciałbym po nich robić (ekonomia, ze specjalizacją e-biznes i ekonomika informacji) - stanęło na własnej działalności gospodarczej. Chciałem, żeby praca sprawiała mi przyjemność - wypisałem wszystkie rzeczy, jakie lubię i którymi się interesuję - w końcu padło na gry.

Część umiejętności potrzebnych do ich tworzenia już posiadałem - reszty się nauczyłem.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Steampunkowego RPG w pełnym 3D, opowiadającego o walce klasowej, z morderstwem w tle.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Przekąski "na szybko" - najchętniej tzw. francuskie makaroniki.

11. Największy autorytet świata gier. Jeden? Będzie ciężko, muszę wypisać minimum trzech - Ron Gilbert, Sid Meier i Adrian Chmielarz.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Książę i Tchórz, Metropolis Software.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? W przerwach od nauki staram się zrobić kolejny hit na miarę Angry Birds :).

14. Czy wydra wygra? Wydra zawsze wygrywa.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.