Polscy twórcy gier od A do Z: Techland

Kogo jak kogo, ale Techlandu chyba nie trzeba przedstawiać. Call of Juarez i Dead Island to ich dwie najbardziej znane serie, ale na koncie mają jeszcze takie produkcje jak Chrome, Xpand Rally czy... Pet Soccer.

Polscy twórcy gier od A do Z: Techland
marcindmjqtx

11.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa Techland to wyraz złożony z dwóch angielskich słów - "tech", czyli technologia, i "land" ,czyli kraina. Nazwa powstała ponad 20 lat temu i od samego początku istnienia firmy koresponduje z założeniami jej filozofii. W "Krainie Technologii" pracuje się nad nowymi technologiami, przekraczając granice i bezustannie poszukując nieodkrytych jeszcze możliwości.

2. Rok założenia. 1991.

3. Gdzie Was znaleźć? www.techland.pl Wrocław, ul. Jana Szczyrki 12, Warszawa, ul. Górczewska 124 lok. 301, Ostrów Wielkopolski, ul. Żółkiewskiego 3, Vancouver, Kanada, Digital Scapes Studios Ltd.

4. Na jakie platformy robicie gry? Robimy gry na wszystkie platformy, które docierają do hardkorowych graczy, a właśnie do nich kierujemy większość naszych produktów; a więc obecnie na PS3, PS4, Xboksa 360, Xboksa One i PC.

5. Gry już wydane. Gier wydaliśmy już mnóstwo - gdybyśmy mieli je wymienić, lista zdecydowanie zdominowałaby tę stronę, a więc ograniczmy się może do kilku ostatnich lat :). Na pewno warto wymienić serię Xpand Rally, serię Call of Juarez oraz serię Dead Island.

6. Gry w produkcji. Obecnie najważniejszym i największym dotychczas projektem, nad którym pracujemy, jest Dying Light - gra action survival horror z perspektywy pierwszej osoby, osadzona w rozległym i niebezpiecznym otwartym świecie.

Drugim najważniejszym tytułem jest Hellraid - pierwszoosobowa gra akcji osadzona w mrocznym świecie fantasy.

7. Liczba zatrudnionych. Ponad 260 i ciągle rośnie.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się w czasach, gdy jeszcze mało kto w Polsce robił gry. Postanowiliśmy wziąć się za to, bo grając w tytuły, które bardzo nam się podobały, dostrzegaliśmy miejsca, w których można było je zrobić jeszcze lepiej. W pewnym momencie nazbierało się tyle pomysłów, że nie mogliśmy spać po nocach i, aby dać upust naszej kreatywności, po prostu otworzyliśmy swoje studio.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Dying Light 2 :).

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Schabowy z modrą kapustą (serio).

11. Największy autorytet świata gier. Jako organizacja budująca swoje sukcesy na efektach pracy wybitnych jednostek działających w zgranych zespołach, doceniamy osiągnięcia, które najczęściej są zasługą całych wieloosobowych teamów. Rzadko jest to kwestia jednego człowieka.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Polski gamedev jest bardzo uzdolniony. Nie potrafimy jednoznacznie wybrać.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Już po rozbudowie naszej wrocławskiej siedziby (obecnie w trakcie) pracujemy równocześnie nad kilkoma projektami AAA o wielomilionowych budżetach. Poza tym nasz zespół korzystający z kilku alternatywnych stref relaksu w naszym ulepszonym studio jest jeszcze bardziej kreatywny i rozluźniony, a przenoszenie gór wydaje się być łatwe jak bułka z masłem.

14. Czy wydra wygra? W moim poduszkowcu jest pełno węgorzy! - "Latający Cyrk Monty Pythona"

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.