Polscy twórcy gier od A do Z: Tabasco Interactive
Poznajcie Tabasco Interactive - studio odpowiedzialne za ostre gry. Czyli, jak na razie, za Galactic Rising, kosmiczną strzelankę.
09.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Szukaliśmy czegoś szybko zapadającego w pamięć. Zajętość domen zmusza w tym przypadku do niezłej gimnastyki. Tabasco wydaje się mieć odpowiednie brzmienie i szybko zapada w pamięć.
2. Rok założenia. 2012.
3. Gdzie Was znaleźć? W internecie jesteśmy pod adresem www.tabascointeractive.com. Można nas również znaleźć na Facebooku. Siedziba znajduje się w samym centrum Warszawy.
4. Na jakie platformy robicie gry? Robimy gry w Unity. Galactic Rising pomyślany został jako produkcja na urządzenia mobilne, ale bardzo fajnie sprawdza się również na PC/Mac.
5. Gry już wydane. Jeszcze żadna.
6. Gry w produkcji. Galactic Rising. Kosmiczna strzelanka na urządzenia mobilne.
Szkic koncepcyjny z Galactic Rising
7. Liczba zatrudnionych. W tej chwili jest nas 7 wspaniałych ;).
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Z pasji. Wszyscy w Tabasco zaczęliśmy robić gry, bo lubimy w nie grać i czujemy chęć dania czegoś od siebie. Gry pozwalają się realizować, a świadomość, że docierają do ludzi na całym świecie, daje cholernie dużą satysfakcję. Zaczęło się dla każdego inaczej. Są u nas ludzie, którzy zaczęli dłubać przy grach w godzinach pracy, inni pracują w branży od zawsze, a jeszcze inni zaczynali jako dziennikarze czy grafficiarze.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Takie pieniądze to straszny problem! Nie wiemy, czy chcielibyśmy robić projekt za 100 mln. "Overbudget" jest kłopotliwy, ale wszyscy lubimy Fallouta i Baldury, więc pewnie szarpnęlibyśmy się na RPG-a. Ale nie liczymy na znalezienie 100 milionów na ulicy, więc postaramy się dojść do tego sami.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa. Ciekawe, że jeszcze nie zdarzyło nam się zamówić pizzy. Tak poważnie, to staramy się zrobić przerwę i (szybko bo szybko), ale chociaż na chwilę wyjść.
11. Największy autorytet świata gier. Gabe Newell zrobił coś wielkiego dla branży, ale jest wielu ludzi, których wkład jest równie istotny. CEO wielkich wydawców, twórcy hardware'u czy doskonali designerzy i ludzie odpowiedzialni za wielkie tytuły, które kochają miliony; Ken Levine, Hideo Kojima, Tim Schafer, Leslie Benzies. Trudno wybrać jednego. To jednak Tim Schafer ma u nas najwięcej fanów.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Witcher 2.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Pełni entuzjazmu i własnym sumptem robimy RPG-a ;-).
14. Czy wydra wygra? Wydrze innej wydrze wygraną.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!