Polscy twórcy gier od A do Z: Suto Games
Poznajcie gdańskie studio, które za pomocą gier chce zmieniać świat.
08.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Lubimy jak jest wszystkiego dużo. Jak jest suto. Więc mamy Suto Games.
2. Rok założenia. Suto Arts, w którym tworzymy grafikę i produkcje na zamówienie, istnieje od 2008 roku. Suto Games, w którym tworzymy nasze własne gry, istnieje od 2012 r.
3. Gdzie Was znaleźć? Siedzibę mamy w Gdańsku, ale znaleźć możecie nas wszędzie. Nasi zwolennicy są rozproszeni po całym świecie!
Jeżeli chcielibyście dołączyć do naszego ruchu oporu, zapraszamy:http://www.goodfightgames.com/
Good Fight Games
4. Na jakie platformy robicie gry? Wiertnicze. A poza tym na smartfony (iOS, Android), Ouya i PC.
5. Gry już wydane. Na chwilę obecną wydaliśmy już dwie gry. Jedna z nich to Hurry, Rebel!, który jest dostępny na App Store oraz Google Play.
Hurry, Rebel!
Druga z naszych gier to Idealna Pani Domu i dostępna jest na platformie NK.pl
6. Gry w produkcji. Sporo tego. Niepoliczalne na palcach obu rąk, możemy zapewnić.
7. Liczba zatrudnionych. Nie mamy pracowników, mamy zwolenników. Jesteśmy firmą otwartą dla wszystkich - dla przechodniów, dla gimnazjalistów, licealistów, studentów. Jeżeli ktoś chce współtworzyć z nami grę, siada obok nas w biurze i przedstawia swoje pomysły. My jednocześnie dajemy takiej osobie tablet albo komputer i prosimy o sprawdzenie naszych produkcji pod kątem grywalności/fajności. Nie trzymamy się restrykcyjnych, korporacyjnych zasad. Jesteśmy rebeliantami w biznesie i wszystko robimy w odwrotnym kierunku niż wyznacza branża.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Nie tworzymy gier. Tworzymy ideologię. Gry są nośnikiem, który najłatwiej możemy rozdystrybuować po całym świecie. Wierzymy, że wirtualne krainy są tworzone nie tylko po to żeby można było spędzać w nich dziesiątki godzin na beztroskiej zabawie. Gry to całkiem poważna sprawa w dzisiejszym świecie - mają znacznie silniejsze oddziaływanie na psychikę i zachowania człowieka niż telewizja, czy radio. Chcemy, by nasze gry miały w sobie przekaz i uczyły naszych graczy, a nie tylko ich "bawiły". Wierzymy, że dzięki grom, można nabroić w świecie coś dobrego i pożytecznego.
Jesteśmy pasjonatami sztuki wirtualnej i tradycyjnej. Artyzm tkwi w naszej naturze, a sztuki doszukujemy się wszędzie. Uwielbiamy zarówno dzieła Moneta, jak i memy internetowe. Od blisko pięciu lat tworzymy grafikę na zamówienie, a teraz postanowiliśmy, że warto również stworzyć coś większego, poważniejszego i mającego szansę zmiany świata. I tak powstało Good Fight Games - ruch oporu i nasza seria gier, z którą mamy nadzieję coś zmienić.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Celem nie jest zarabianie i wydawanie pieniędzy. Chcemy przez nasze gry coś przekazać i to jest wartość sama w sobie. Pieniądze nic dla nas nie znaczą - to tylko wymysł rządów, by móc trzymać nas na wodzy i zwiększyć dysproporcje w społeczeństwie. Gdybyśmy mieli 100 milionów dolarów, z pewnością zdecydowana większość tych pieniędzy zostałaby przekazana organizacjom pozarządowym walczącym o prawa człowieka. Dobrą grę można zrobić nawet za kilka, kilkadziesiąt tysięcy złotych, jeśli tylko się chce, oczywiście.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Nie jemy. Żywimy się energią zen krążącą wokół nas... Popijając ją dużą ilością kawy.
11. Największy autorytet świata gier. Jane McGonigal. Mamy dokładnie te same poglądy, co ona. Jest naszym autorytetem, naszym przewodnikiem, naszym guru. Tak jak ona, wierzymy, że gry są czymś więcej niż rozrywką i że z ich pomocą możemy zmienić świat. I zmienimy. :)
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. "Najlepsza" - ale w czym? Graficznie? Gameplayowo? W Polsce mamy wielu utalentowanych deweloperów. Najwięksi pokazali już swój pazur i na co ich stać. Ci mniejsi, naszym zdaniem, depczą im po piętach. Wspaniałym przykładem naprawdę dobrego, polskiego studia jest Short Break Studios i ich Sugar Rush. Bardzo przyjemna, ciekawa i wciągająca gra. Ostatnio również SUPERHOT zrobił na nas piorunujące wrażenie.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? To, co zawsze - reagujemy na aktualne problemy społeczne i do nich się odwołujemy. Nasza działalność opiera się nie tylko na tworzeniu wciągających i przyjemnych gier, ale również na wrażliwości społecznej. Teraz walczymy o wolność wszystkich ludzi na świecie. Co będzie się działo w 2016 roku? Ciężko przewidzieć, ale na pewno odpowiemy na wezwanie i postaramy się zmienić świat na lepsze. To nasz nadrzędny cel.
14. Czy wydra wygra? Wydra się doigra.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!