Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory

Submachine Factory to twórcy mobilnej gry GYRO, która swego czasu była całkiem popularna. Poznajcie ich bliżej.

Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Paweł: Jeśli doszukiwać się jak najdalszych korzeni, to należałoby wspomnieć o filmie "Yellow Submarine", który uwielbiałem za czasów wczesnoszkolnych (i uwielbiam nadal). A "Factory"? Nie wiem. Jakoś tak nam pasowało.

2. Rok założenia. Technicznie rzecz biorąc nie jesteśmy firmą, ale zaczęliśmy współpracować w sierpniu 2011 r.

3. Gdzie Was znaleźć? Pawła można znaleźć w Łodzi, Filipa w Krakowie, natomiast adres naszej biednej strony w internecie to http://subfty.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Obecnie na platformy mobilne - Android, iOS, Blackberry - ale w przyszłości nie wykluczamy również większych platform, o ile nasze pomysły sprawdzą się na dużym ekranie.

5. Gry już wydane. GYRO. Nasza jedyna gotowa gra na tę chwilę :). Pierwsza wersja powstała w miesiąc - chcieliśmy wrzucić ją za darmo i zobaczyć, czy ktoś w ogóle nasze wypociny ściągnie. Gdy okazało się, że owszem (ponad 100 000 pobrań w pierwsze 3 tygodnie - dla absolutnych nowicjuszy było to duże "wow"), postanowiliśmy rozbudować grę o kolejne tryby i opcje. GYRO powstało na Androida, ale istnieją również porty na iOS i BB stworzone przez naszego wydawcę, Vivid Games.

6. Gry w produkcji. Bąbelki, kolory, kosmos, wybuchy, obcy - takie różne rzeczy gotujemy, ale póki co więcej nie powiemy.

7. Liczba zatrudnionych. Paweł: Jest nas dwóch. Ja zajmuję się game designem, grafiką i dźwiękiem. Filip siedzi w piwnicy i programuje, a jak się dobrze spisuje, jest wypuszczany na widzenia z rodziną.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Wrzuciłem na Facebooka ogłoszenie o treści: "Programista poszukiwany do współpracy przy projekcie gry, która podbije świat i sprawi, że będziemy obrzydliwie bogaci." Filip odpisał. Obrzydliwie bogaci jeszcze nie jesteśmy, ale gry robimy.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Oczywiście GYRO 2, z rozbudowaną fabułą, dylematami moralnymi, 16 klasami postaci do wyboru, przepiękną grafiką i Willemem Dafoe w roli wiatraka. To nawet nie musiałaby być dobra gra, Willem Dafoe by wszystko załatwił.

A bardziej serio - 100 milionów brzmi dla nas w tym momencie absolutnie abstrakcyjnie, więc zaczniemy się nad tym zastanawiać, jeśli kiedyś będziemy mieć choć cień perspektyw na taki budżet. ;)

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Filip: Mieszanka studencka zapijana czerwoną herbatą. Ale to jak jest wypłata, zwykle tylko herbata. (P: Kłamie. Tak naprawdę żywi się tylko światłem monitora.)

11. Największy autorytet świata gier. Paweł: Z tak zwanych "starych dziadów" oczywiście Chris Taylor wraz z ekipą za najlepszą dylogię w dziejach gier, czyli Fallouta 1 i 2. Poza tym John Carmack. Quake 2 to moje dzieciństwo, przez całą podstawówkę regularnie organizowaliśmy turnieje i zawsze byłem drugi. Michał, nienawidzę Cię.

Z bardziej współczesnych twórców można by wymienić sporo, ale ograniczę się do Davey'ego Wredena za jego The Stanley Parable - czekam na kolejne projekty.

Filip: Podpinam się pod Carmacka. Poza tym Jakub Dvorsky wraz ze studiem Amanita Design za pierwszego Samorosta, w którego grałem jeszcze przesiadując po kawiarenkach internetowych i Daisuke Amaya za Cave Story (zwłaszcza, że zrobił tę grę sam).

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Paweł: W pytaniu nie ma wzmianki o grach komputerowych tylko o grach ogólnie, więc muszę wymienić planszową Neuroshimę Hex Michała Oracza. A wracając na teren uciech cyfrowych, Call of Juarez 2.

Filip: Bulletstorm - wbrew niefortunnemu marketingowi to naprawdę dobry i innowacyjny shooter.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Mamy nadzieję, że nadal robi gry.

14. Czy wydra wygra? To zależy, czy będzie walczyła z jedną kaczką wielkości konia, czy setką koni wielkości kaczek.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne