Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory

Submachine Factory to twórcy mobilnej gry GYRO, która swego czasu była całkiem popularna. Poznajcie ich bliżej.

Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory
marcindmjqtx

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Paweł: Jeśli doszukiwać się jak najdalszych korzeni, to należałoby wspomnieć o filmie "Yellow Submarine", który uwielbiałem za czasów wczesnoszkolnych (i uwielbiam nadal). A "Factory"? Nie wiem. Jakoś tak nam pasowało.

2. Rok założenia. Technicznie rzecz biorąc nie jesteśmy firmą, ale zaczęliśmy współpracować w sierpniu 2011 r.

3. Gdzie Was znaleźć? Pawła można znaleźć w Łodzi, Filipa w Krakowie, natomiast adres naszej biednej strony w internecie to http://subfty.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Obecnie na platformy mobilne - Android, iOS, Blackberry - ale w przyszłości nie wykluczamy również większych platform, o ile nasze pomysły sprawdzą się na dużym ekranie.

5. Gry już wydane. GYRO. Nasza jedyna gotowa gra na tę chwilę :). Pierwsza wersja powstała w miesiąc - chcieliśmy wrzucić ją za darmo i zobaczyć, czy ktoś w ogóle nasze wypociny ściągnie. Gdy okazało się, że owszem (ponad 100 000 pobrań w pierwsze 3 tygodnie - dla absolutnych nowicjuszy było to duże "wow"), postanowiliśmy rozbudować grę o kolejne tryby i opcje. GYRO powstało na Androida, ale istnieją również porty na iOS i BB stworzone przez naszego wydawcę, Vivid Games.

6. Gry w produkcji. Bąbelki, kolory, kosmos, wybuchy, obcy - takie różne rzeczy gotujemy, ale póki co więcej nie powiemy.

7. Liczba zatrudnionych. Paweł: Jest nas dwóch. Ja zajmuję się game designem, grafiką i dźwiękiem. Filip siedzi w piwnicy i programuje, a jak się dobrze spisuje, jest wypuszczany na widzenia z rodziną.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Wrzuciłem na Facebooka ogłoszenie o treści: "Programista poszukiwany do współpracy przy projekcie gry, która podbije świat i sprawi, że będziemy obrzydliwie bogaci." Filip odpisał. Obrzydliwie bogaci jeszcze nie jesteśmy, ale gry robimy.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Oczywiście GYRO 2, z rozbudowaną fabułą, dylematami moralnymi, 16 klasami postaci do wyboru, przepiękną grafiką i Willemem Dafoe w roli wiatraka. To nawet nie musiałaby być dobra gra, Willem Dafoe by wszystko załatwił.

A bardziej serio - 100 milionów brzmi dla nas w tym momencie absolutnie abstrakcyjnie, więc zaczniemy się nad tym zastanawiać, jeśli kiedyś będziemy mieć choć cień perspektyw na taki budżet. ;)

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Filip: Mieszanka studencka zapijana czerwoną herbatą. Ale to jak jest wypłata, zwykle tylko herbata. (P: Kłamie. Tak naprawdę żywi się tylko światłem monitora.)

11. Największy autorytet świata gier. Paweł: Z tak zwanych "starych dziadów" oczywiście Chris Taylor wraz z ekipą za najlepszą dylogię w dziejach gier, czyli Fallouta 1 i 2. Poza tym John Carmack. Quake 2 to moje dzieciństwo, przez całą podstawówkę regularnie organizowaliśmy turnieje i zawsze byłem drugi. Michał, nienawidzę Cię.

Z bardziej współczesnych twórców można by wymienić sporo, ale ograniczę się do Davey'ego Wredena za jego The Stanley Parable - czekam na kolejne projekty.

Filip: Podpinam się pod Carmacka. Poza tym Jakub Dvorsky wraz ze studiem Amanita Design za pierwszego Samorosta, w którego grałem jeszcze przesiadując po kawiarenkach internetowych i Daisuke Amaya za Cave Story (zwłaszcza, że zrobił tę grę sam).

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Paweł: W pytaniu nie ma wzmianki o grach komputerowych tylko o grach ogólnie, więc muszę wymienić planszową Neuroshimę Hex Michała Oracza. A wracając na teren uciech cyfrowych, Call of Juarez 2.

Filip: Bulletstorm - wbrew niefortunnemu marketingowi to naprawdę dobry i innowacyjny shooter.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Mamy nadzieję, że nadal robi gry.

14. Czy wydra wygra? To zależy, czy będzie walczyła z jedną kaczką wielkości konia, czy setką koni wielkości kaczek.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.