Polscy twórcy gier od A do Z: Sports Manager Game

Tak, nie mylicie się - to nazwa gry. Ale także firmy, która się nią zajmuje. Coś dla fanów Football Managera.

Polscy twórcy gier od A do Z: Sports Manager Game
marcindmjqtx

04.11.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Firma posiada taką samą nazwę, jak główny produkt, który rozwija, czyli Sports Manager Game.

2. Rok założenia. 2012.

3. Gdzie Was znaleźć? Biuro mieści się w Gdyni, a znaleźć można nas na Facebooku.

4. Na jakie platformy robicie gry? Pod przeglądarkę internetową, ale będzie także wersja przeznaczona na urządzenia mobilne.

Martio - właściciel Sports Manager Game

5. Gry już wydane. Od 2003 r. wydałem trzy menedżery żużlowe pod przeglądarkę internetową. Najpopularniejszy to Speedway Manager na Facebooku, przez który przez dwa lata działalności przewinęło się prawie 20 tysięcy graczy, a każdego miesiąca rozgrywano 15 tysięcy meczów na żywo.

6. Gry w produkcji. Speedway Manager na Facebooku to była swoista zapowiedź głównego projektu, nad którym pracuję na dobrą sprawę od 2005 roku. Od roku 2012 już formalnie działam, a sam projekt jest w zaawansowanej produkcji. Sports Manager Game będzie bodajże pierwszym na świecie menedżerem wielu sportów ściśle ze sobą powiązanych, gdzie mecze rozgrywane są w czasie rzeczywistym, a gracze mają wpływ na ich przebieg.

7. Liczba zatrudnionych. Właściciel firmy, menedżer firmy i główny programista oraz koder w jednej osobie - czyli firma jest jednoosobowa.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Rozpoczęło się od tego, że bardzo chciałem ze znajomymi zagrać w sieciowego menedżera żużla, a że takowego nie było - postanowiłem wypełnić lukę w rynku i tak powstał w 2003 r. Speedway Manager On Line. Już wcześniej, bo w latach 90-tych, bawiłem się w tworzenie gier na ówczesne komputery 8-bitowe, takie jak Atari 65XE czy Schneider CPC 6128.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Najlepszą! Takowa powstaje, a owe 100 milionów wydałbym w większości na marketing.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Nie mam czasu na posiłki. Praca wre od rana do nocy wspomagana napojami energetycznymi...

11. Największy autorytet świata gier. Chris Sawyer za nieśmiertelny Transport Tycoon.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Fred na Atari 65 XE ;).

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Pracuje nad wdrożeniem kolejnego sportu w Sports Manager Game i wyjściem na kolejny zagraniczny rynek.

14. Czy wydra wygra? Zależy czy kupi konto premium i pakiet kredytów... ;)

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.