Polscy twórcy gier od A do Z: Spokko
Studio Spokko ma już na koncie sporo gier, w tym całkiem znane Zombie Road Trip. W planach - kolejne produkcje. Nie może być inaczej, jak tylko spoko.
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Zamerykanizowany polski slang. ;)
2. Rok założenia. Nasze studio powstało pod koniec 2008 roku.
3. Gdzie Was znaleźć? W Warszawie i jak przystało na prawdziwych indyków - działamy bez biura (acz planujemy to niedługo zmienić).
4. Na jakie platformy robicie gry? Staramy się być obecni na całym rynku mobilnym. Naszym priorytetem pozostaje iPhone/iPad, porty na Androida przygotowuje nasz wydawca. W niedalekiej przyszłości chcielibyśmy też udostępnić nasze gry na Windows Phone, być może też na OUYA. Pojawiliśmy się też kiedyś na (obecnie już martwym) Zune HD.
5. Gry już wydane. Zombie Road Trip
Zombie Road Trip
Tiki Totems 2
Tiki Totems 2
Tiki Lavalanche
Tiki Lavalanche
Najbardziej znany i popularny jest oczywiście Zombie Road Trip, natomiast szerszej publice staliśmy się znani za sprawą serii Tiki Totems i Tiki Lavalanche.
Chronologicznie było tego, rzecz jasna, więcej.
2009: Tap of War, Kabooma, Sound Match, geoFighter, Tiki Totems 2010: Blocks Mania, Tiki Totems 2 2011: Penguin Airborne, Tiki Lavalanche, Fruit Bomb, Tiki Match, Tiki Totems 2 Express 2013: Zombie Road Trip
6. Gry w produkcji. Spin-off Zombie Road Trip, więcej obecnie powiedzieć nie możemy.
7. Liczba zatrudnionych. Core Team składa się z trzech założycieli/właścicieli. Dodatkowo zatrudniamy osoby do przygotowania strony artystycznej gier (grafika, dźwięk, muzyka), obsługi serwerów, a ostatnio również do level designu.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Jak wiele fajnych przedsięwzięć, wszystko zaczęło się na studiach. Dwóch z nas wspólnie stworzyło grę w ramach pracy inżynierskiej z programowania gier na PJWSTK, trzeci wpadł na pomysł by wbić się na (wówczas dopiero raczkujący) AppStore. A potem już poszło z górki ;).
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Więcej niż jedną ;). Nieograniczony budżet pozwoliłby nam stworzyć gry naszych marzeń, a trochę ich jest.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa ;).
11. Największy autorytet świata gier. Z wizjonerstwa - Gabe Newell. Z technologii - Tim Sweeney (kiedyś John Carmack).
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. The Witcher 2. Go CDPR!
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Podąża za ambicjami założycieli ;). Otwieramy biuro, zatrudniamy ludzi z pasją, tworzymy topowe gry (nie tylko mobilne) i sławimy polski gamedev :).
14. Czy wydra wygra? Hodor!
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!