Polscy twórcy gier od A do Z: sodigital

Studio sodigital było kiedyś typową agencją kreatywną - postanowiło jednak się przebranżowić i zająć tylko grami. Jak sami mówią, "alternatywą było tworzenie stron www, banerów, programów księgowych i innych mało ciekawych rzeczy".

Polscy twórcy gier od A do Z: sodigital
marcindmjqtx

30.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jak mawia klasyk: Why so digital? A tak na poważnie, początkowo firma była agencją interaktywną, która z czasem skupiła się na produkcji gier komputerowych. Nazwa miała nawiązywać do szerokiego wachlarza cyfrowych usług.

2. Rok założenia. 2003 rok, ale grami zajmujemy się od 2007.

3. Gdzie Was znaleźć? W Krakowie, Rynek Dębnicki, w okolicy Wawelu. Ale dla tych, którzy nie mają szczęścia mieszkać w mieście królów polskich, jest jeszcze nasza strona (która wkrótce ma zostać uaktualniona) i profil na Facebooku. Polecamy szczególnie ten ostatni - z czasem będzie się tam pojawiać więcej materiałów z gier, które u nas powstają i ciekawostek związanych z firmą.

4. Na jakie platformy robicie gry? PC, Mac, iOS, Android, Web.

5. Gry już wydane. Swego czasu głośno było o Gilfor's Tales, przeglądarkowym epickim RPG, któremu nigdy nie udało się wyjść z późnej alfy. Jak sporo młodych gamedeveloperów wzięliśmy się za zbyt ambitny projekt, który nie do końca wypalił. Można jednak uznać, że gra została wydana. Podobnie było z drugim projektem, futurystyczną grą przeglądarkową, która wielokrotnie zmieniała nazwę - Arthic/Galacthic/Enemy Sector.

Gilfor's Tales

6. Gry w produkcji. Obecnie pracujemy nad kilkoma zleconymi tytułami. Możemy jedynie zdradzić, że są to produkcje casualowe na PC i platformy mobilne. Oprócz tego w przygotowaniu są dwie własne produkcje. Pierwsza z nich to casualowa gra na smartfony o podmorskich przygodach pewnego aquanauty. O drugiej możemy powiedzieć jedynie, że nastrojem będzie zahaczać o steampunk i klimaty rodem z książek Verne'a. Czy już wspominałem, że więcej informacji znajdziecie na FB?

7. Liczba zatrudnionych. Team składa się z 16 osób + psa.

sodigital

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry to jedyne medium, które tak blisko łączy ze sobą rozwiązywanie problemów informatycznych z artystyczną ekspresją. Poza tym alternatywą było tworzenie stron www, banerów, programów księgowych i innych mało ciekawych rzeczy. Wybór był więc oczywisty.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Połączylibyśmy dwa ulubione media i zrobilibyśmy grę, która wygląda jak film!

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Rynek Dębnicki to pustynia kulinarna. Prym wiodą więc pierogi z pobliskiej Pierogarni.

11. Największy autorytet świata gier. Wygrywa Valve i Naughty Dog.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Pierwsze, co przychodzi do głowy to oczywiście Wiedźmin, który sprawił, że o polskim gamedevie usłyszał cały świat. Z uwagi na to, że obecnie pracujemy nad grami casualowymi stawiamy jednak na Puzzle Craft - spora część biura musiała leczyć się z uzależnienia od tej gry.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Tworzymy tę grę za 100 millionów, inwestorzy sypią pieniędzmi w nasze projekty, a my właśnie wracamy ze stacji kosmicznej, gdzie miał premierę jeden z naszych hitów. Tak to widzimy. Oprócz tego zakładamy sieć firmowych jadłodajni - które otworzyliśmy, żeby nie umrzeć z głodu w Dębnikach - i dostajemy trzy gwiazdki Michelin.

14. Czy wydra wygra? Podobno 90 procent graczy nie kończy gier, więc wszystko wskazuje na to, że nie.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.