Polscy twórcy gier od A do Z: Shortbreak Studios
Shortbreak - czyli gry, które idealnie sprawdzają się podczas krótkiej przerwy. Choćby na kawę.
27.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
Na pytania odpowiada: Paweł Rohleder, Senior Mobile Game Producent 1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Nazwa Shortbreak zwięła się od... krótkiej przerwy :). Pomysł stworzenia pierwszej gry zrodził się podczas przerwy na kawę, a kubek stał się integralną częścią naszego logo. Nazwa nawiązuje również do naszej filozofii tworzenia gier - chcemy dostarczać graczom przystępne i wciągające gry mobilne, które idealnie sprawdzają się, gdy mamy chwilę wolnego czasu.
Shortbreak Studios
2. Rok założenia. 2012.
3. Gdzie Was znaleźć? Wrocław, ul. Duńska 9 oraz Wrocław, ul. Jana Szczyrki 12 http://shortbreakstudios.com
4. Na jakie platformy robicie gry? Naszą przygodę z grami mobilnymi rozpoczęliśmy od sprzętów z systemem iOS, a obecnie pracujemy też nad grami na Androida. Eksperymentujemy również z innymi platformami i nie wykluczamy, że wypuścimy na nie nasze gry.
5. Gry już wydane. Sugar High - infinite runner z pieskiem kochającym słodycze i zarazem debiut Shortbreak Studios.
Heal Them All - zręcznościowy tower defense stworzony we współpracy z fundacją Przylądek Nadziei pomagającą dzieciom z chorobą nowotworową.
Beat The Melody - gra muzyczna stworzona we współpracy z wykładowcami Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Oprócz dostarczania rozrywki, gra uczy rozpoznawania różnic w wysokości dźwięków.
Zapraszamy na App Store, gdzie możecie ściągnąć za darmo nasze gry.
6. Gry w produkcji. Obecnie pracujemy nad nową zawartością do naszych gier oraz przenosimy część z nich na model free-to-play (bez pay-to-win). Pracujemy również nad dwoma nieujawnionymi projektami. Mamy nadzieję, że okażą się one miłą niespodzianką dla graczy.
7. Liczba zatrudnionych. Obecnie nasz team składa się 8 osób i dwóch współpracowników. Chyba łapiemy się do kategorii indie ;).
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Shortbreak Studios jest od zawsze związany z Techlandem i to właśnie tam rozpoczęła się nasza historia. Podczas przerw na kawę często graliśmy w gry mobilne i wymienialiśmy się opiniami. Handheldy towarzyszyły nam od zawsze i bardzo ciepło przyjęliśmy ekspansję gier na smartfony.
Podczas jednej z takich sesji zrodził się pomysł stworzenia małej i przystępnej gry. Najpierw powstał prototyp, a niedługo po tym utworzyliśmy mały zespół. Po kilku miesiącach na rynku pojawiła się nasza pierwsza gra - Sugar High.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mamy w sejfie kilka planów na taką okazję ;). Z tak dużym budżetem moglibyśmy odejść na chwilę od mniejszych gier i zmierzyć się z tytułem AAA z gatunku RPG lub FPS.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza.
11. Największy autorytet świata gier. Cenimy wielu developerów i trudno nam wskazać jeden, największy autorytet. Na bieżąco śledzimy rynek gier mobilnych i co chwilę pojawiają się na nim interesujący twórcy, którzy eksplorują nowe kierunki w designie i mechanikach gry. Jest to niewątpliwa zaleta tego rynku - jeden oryginalny pomysł od dotychczas nieznanego twórcy może chwycić i zrewolucjonizować branżę.
Jeśli jednak koniecznie musimy wybrać jedną osobę, niech będzie to Shigeru Miyamoto.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Seria Anomaly autorstwa 11bit Studios. Pięknie wyglądająca, piekielnie grywalna i ciepło przyjęta przez graczy. Bardzo podoba się nam ilość platform na których pojawiło się Anomaly. To prawdziwie multiplatformowa seria.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wspomnianą grę za 100 milionów dolarów :).
14. Czy wydra wygra? Nie. Polegnie w starciu z lisozającem.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!