Polscy twórcy gier od A do Z: Shadow Cube
Memory of Soul, RPG w mroźnym świecie fantasy, to pierwsza produkcja Shadow Cube.
19.01.2014 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeszcze nie firmy, ale fajnie by było. Nazwa zespołu to Shadow Cube, została wyłoniona poprzez demokratyczne głosowanie (przynajmniej tak brzmi oficjalna wersja, bo prawda angażuje Cthulhu i kosmitów, więc lepiej się z nią nie afiszować ?)).
2. Rok założenia. Początki Shadow Cube można datować na marzec 2010 roku. To wtedy kilku pasjonatów zorganizowało na Politechnice Łódzkiej pierwsze spotkanie dla osób zainteresowanych tworzeniem gier. Z czasem ta inicjatywa przerodziła się w istniejący do dzisiaj zespół.
3. Gdzie Was znaleźć? Jesteśmy rozproszeni po Łodzi i okolicach, nie mamy jeszcze stałej siedziby, dlatego najłatwiej nas znaleźć w sieci.
4. Na jakie platformy robicie gry? Aktualnie na PC.
5. Gry już wydane. Aktualnie pracujemy nad naszą pierwszą grą, jednak niektóre osoby z zespołu brały już udział w produkcji mniejszych lub większych tytułów.
6. Gry w produkcji. Memory of Soul, czyli action RPG w mroźnym świecie fantasy, w którym obdarzona umiejętnością czytania dusz bohaterka próbuje rozwikłać zagadkę tajemniczego morderstwa.
Memory of Soul
Memory of Soul
Memory of Soul
7. Liczba zatrudnionych. Na razie nikogo nie zatrudniamy, ponieważ nie mamy budżetu. Jesteśmy grupą pasjonatów tworzących grę po godzinach. Aktywnie pracuje nad nią około 20 osób. Do tego dochodzą ludzie pracujący "z doskoku". Współpracujemy także z osobami niebędącymi formalnie członkami zespołu, a zajmującymi się np. motion capture, czy voiceoverem.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Chcemy robić gry, bo fajnie jest tworzyć historię, szczególnie interaktywną, którą mogą poznać inni. To trochę jak opowieści przy ognisku. :D A jak tylko znajdzie się ktoś chętny do posłuchania, to już w ogóle pełnia szczęścia. ?)
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Przede wszystkim chcielibyśmy jak najszybciej skończyć Memory of Soul. Dodatkowe pieniądze z pewnością przeznaczylibyśmy na kilka mniejszych i większych projektów-marzeń. Mamy w zespole zapaleńców różnych gatunków, więc pewnie nie ograniczylibyśmy się tylko do jednego. Starczyłoby jeszcze na dużo pizzy. :)
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Hmm nie mamy biura, ale że duża część zespołu to wciąż studenci, czasami wybieramy się na typowo studenckie przysmaki, a więc króluje kuchnia włoska i chińska. :P
11. Największy autorytet świata gier. W tak licznej grupie ciężko byłoby podać jedno nazwisko. Wybraliśmy trzy (kolejność przypadkowa), a i tak zdążyliśmy spytać o zdanie tylko niewielką część zespołu. Shigeru Miyamoto za stworzenie mnóstwa barwnych postaci i światów oraz za wieczne hołdowanie zasadzie, że gry mają przede wszystkim bawić. "Złotoustego" Petera Molyneux za jego fantazję i nieszablonowe podejście do twórczości. Oraz Hideo Kojimę za niezwykłe historie, których chyba nikt na świecie nie potrafiłby opowiedzieć w równie wyjątkowy sposób.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Większość głosów padło na serię Wiedźmin.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Istnieje! :) W końcu. I znowu porywa się na coś zwariowanego... bo w tym jesteśmy dobrzy. :D
14. Czy wydra wygra? Jeżeli jest choć w połowie tak potężna jak kosmiczny chomik Boo, to da sobie radę.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.