Polscy twórcy gier od A do Z: Robot Gentleman Studios
Studio Robot Gentleman nie ma jeszcze na koncie żadnej gry. Ale oba powstające projekty już wyglądają interesująco.
25.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Była to 736 nazwa, na którą wpadliśmy. Nutka absurdu? Odrobina retro sznytu? Obietnica pokręconych gier, jakie chcemy tworzyć? Wszystko w niej jest.
2. Rok założenia. 2012 - chcieliśmy zdążyć przed końcem świata.
Robot Gentleman
3. Gdzie Was znaleźć? Działamy w Poznaniu oraz w Warszawie.
4. Na jakie platformy robicie gry? Na razie koncentrujemy się na PC, ale nie jesteśmy platformowymi ksenofobami.
5. Gry już wydane. Premiera pierwszej gry jest wciąż przed nami. Nie możemy się doczekać!
6. Gry w produkcji. Oficjalnie pracujemy nad dwoma tytułami.
Intryga - turowa gra strategiczna osadzona na dworze królewskim, pogrążonym w rywalizacji o złoto, wpływy, realizację indywidualnych ambicji oraz cel ostateczny - tron.
Mr Pancake: How I learned to stop worrying and go back in time - to ręcznie rysowana przygodówka, której bohaterem jest tytułowy Thomas Pancake, dobiegający kresu swego życia. Rozczarowany decyzjami jakie podjął, cofa się w czasie i otrzymuje szansę na zmianę swych wyborów.
Mr. Pancake
Mr. Pancake
7. Liczba zatrudnionych. Dwie osoby na stałe oraz trzy współpracujące.
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Każdy z nas od dzieciństwa pasjonował się grami i z wiekiem ani trochę nam nie przeszło. Dziś są one dla nas zarówno rozrywką, jak i istotnym elementem współczesnej kultury. Ta pasja oraz głowy pełne pomysłów zaowocowały marzeniami o rozwijaniu się właśnie w tym kierunku. Po rozmaitych doświadczeniach, zarówno w projektach małych, jak i AAA, wiemy, że tworzenie gier wyzwala niesamowitą energię oraz kreatywność i stanowczo chcemy to robić do końca życia.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mamy zbyt wiele pomysłów i zapewne zrobilibyśmy za tę kwotę nie jedną, a kilka świetnych gier lub epizodyczną sagę, składającą się na jeden duży tytuł. Inspiracją byłyby dla nas ulubione RPG-i i przygodówki z bogatą, fascynującą fabułą oraz oryginalnymi, rozbudowanymi światami.
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pot i łzy. Jabłka i chicken curry. Tak na zmianę.
11. Największy autorytet świata gier. Peter Molyneux. Innowator o bardzo zaraźliwym entuzjazmie i pasji do gier. Haters gonna hate, ale my uwielbiamy Sir Petera i jego twórczość.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Ze świata gier niezależnych - Soldat autorstwa Michała Marcinkowskiego.
Z większych produkcji - Wiedźmin 2: Zabojcy Królów spod szyldu CD Projekt Red
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Każdy z nas ma przydziałowy frak, jednym z naszych pracowników jest robot (obowiązkowo w cylindrze), a studio ma pełne ręce roboty przy kolejnym, inspirującym projekcie.
14. Czy wydra wygra? The only winning move is not to play.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!