Polscy twórcy gier od A do Z: Red Dot Games
Być może nie słyszeliście o Red Dot Games, ale firma ta ma na koncie już naprawdę sporo produkcji. A obecnie pracuje nad symulatorem... mechanika samochodowego.
23.10.2013 | aktual.: 12.12.2016 16:22
1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Pierwsze litery nazwy to inicjały założyciela, a reszta z głowy.
2. Rok założenia. 2008.
3. Gdzie Was znaleźć? Fizycznie w Rzeszowie, wirtualnie na www.reddotgames.pl.
4. Na jakie platformy robicie gry? Na chwile obecną: PC, Mac, iOS, Android
5. Gry już wydane. Paintball Extreme Reindeer Adventure Foxy Fox Mole : Great Adventure Wlatcy Moch : Olimpiada Podworkowa Wlatcy Moch : Sniezna Rozwalka Wlatcy Moch : Magiczni Wojownicy II Wlatcy Moch : Battle Arena SKI:) Pluszaki Rozrabiaki Wydanie Specjalne 2012 Pluszaki Rozrabiaki Wydanie Specjalne 2013 Pluszaki Rozrabiaki Wyscigi Lowrider Extreme American Lowriders German Lowriders Need for Russia 4 Rally Poland
6. Gry w produkcji. Car Mechanic Simulator 2014
7. Liczba zatrudnionych. Zależnie od zapotrzebowania - od 1 osoby (Paintball Extreme zrobiłem sam) do 10-15 osób (stała współpraca).
8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się jakieś 25 lat temu od Atari 65XE na dyskietki i pisania gier w Basicu, chodzenia do biblioteki i czytania o tym, jak to się pisze gry w czytelni :). Następnie kolejne gierki w Basicu na PC, Visual Basic, Turbo Pascal, C++, Delphi i tak leciało. Od zawsze robiłem gry z pasji i do 2007 roku włącznie zawsze dla siebie/znajomych. Od 2008 r. postanowiłem pójść w samozatrudnienie i robić to, co sprawia mi przyjemność, od kiedy pamiętam - tak powstało Red Dot Games.
9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? 1 milion - stworzenie bazy gry Drive Simulator z całym światem, po którym można jeździć w czasie rzeczywistym (coś w stylu Flight Simulator), z opcją tworzenia wirtualnych firm w grze (kurierskie, transport miejski, autobusy wycieczkowe itd.) wyścigów, rzeczywistą pogodą itd.
99 milionów - finansowanie community, które będzie tworzyło najlepszą zawartość do tej gry (drogi, budynki, pojazdy, teren).
10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Wszystko, co akurat jest pod ręką
11. Największy autorytet świata gier. Osobiście nie mam faworyta. Staram się obserwować wielu z nich, wyciągając wnioski, które są z mojego punktu widzenia istotne.
12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. A.D. 2044 od LK Avalon (na małe Atari) i Teenagent od Metropolis. Te gry w swoich czasach zrobiły na mnie największe wrażenie.
13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wydaje coraz większe i lepsze gry. Tego sobie i wszystkim Polskim developerom życzymy.
14. Czy wydra wygra? Jeśli skorzysta z mikropłatności - na pewno szybciej.
-
Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.
Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!