Polscy twórcy gier od A do Z: QubicGames

W Polsce nie robi się gier na platformy Nintendo? Bzdura!

Polscy twórcy gier od A do Z: QubicGames
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jak to zwykle bywa, po dłuższym czasie nie jesteśmy w stanie jednoznacznie powiedzieć, jak powstała nazwa. Na pewno wywodzi się ona od sześcianu - "cube". Przez pierwsze lata w logu firmy był właśnie sześcian.

2. Rok założenia. Firma została założona w roku 2004 (wtedy jeszcze jako jednoosobowa działalność gospodarcza). QubicGames Sp. z o.o. działa od 2008 roku.

3. Gdzie Was znaleźć? Nasze studio znajduje się w Warszawie, na Bielanach. Oczywiście zapraszamy na naszą stronę internetową oraz facebooka.

4. Na jakie platformy robicie gry? Platformy Nintendo - 3DS i Wii U. Platformy mobilne - iOS/Android, wkrótce także Windows Phone 8. Komputery - PC/Mac/ Linux.

Myślę, że warto tutaj wspomnieć, że kończymy obecnie technologię C-Way umożliwiającą w łatwy sposób tworzenie gier wieloplatformowych na urządzenia mobilne, konsole przenośne, komputery oraz wybrane konsole stacjonarne. Spowoduje to, że w przyszłości będziemy oferować gry na jeszcze większą liczbę platform.

5. Gry już wydane. AiRace Speed - Nintendo 3DS

2 Fast 4 Gnomz - Nintendo 3DS / Wii

Gnomz - Nintendo Wii

My Little Garden - iOS Remote Racers - Nintendo DSi My Little Restaurant - iOS, Nintendo DSi AiRace - Nintendo DSi AiRace Tunnel - Nintendo DSi C.O.R.E. - Nintendo DS

Wcześniej sporo tytułów na komórki (J2ME) ale już tego chyba nie warto wspominać.

6. Gry w produkcji. W chwili obecnej produkujemy kilka mniejszych, ale bardzo ciekawych tytułów. Nie mogę jeszcze podać oficjalnych nazw wszystkich gier.

Bober the Beaver - bardzo typowa platformówka na Nintendo 3DS, iOS, Android, PC i Mac.

Dwa tajemnicze tytuły na smartfony i wszystko inne, na czym da się grać, włącznie z mikrofalówką. Jako ciekawostkę możemy podać, że pomysły na te dwie gry powstały podczas wewnętrznego Game Jam i oba wydają się dosyć unikalne.

Dodatkowo rozpoczęliśmy tworzenie kolejnej gry z serii AiRace na konsolę Nintendo 3DS oraz portowanie AiRace Speed na inne platformy.

W najbliższym czasie planujemy także pierwszą produkcję na platformę Wii U (obecnie kończymy pracę nad silnikiem).

7. Liczba zatrudnionych. W chwili obecnej w biurze QubicGames pracuje 16 osób.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Pasja. To chyba najlepsze słowo. Dotyczy ono większości osób w zespole QubicGames. Traktujemy tworzenie gier nie tylko jako pracę, ale także jako dobrą zabawę.

Jeżeli chodzi o początki firmy, to została ona założona przez Jakuba Pieczykolana, obecnie  prezesa spółki, jeszcze podczas studiów na Politechnice Warszawskiej. Pierwszą grą była produkcja  amatorska - skoki narciarskie w stylu Ski Jump Deluxe. Później zostały stworzone gry na oryginalnym silniku do tworzenia terenu 3D na komórkach z systemem J2ME. Udało się te gry wprowadzić do sprzedaży praktycznie na całym świecie i to był prawdziwy początek firmy. Duża zmiana nastąpiła w 2007 roku kiedy całkowicie zrezygnowaliśmy z produkcji na komórki i przenieśliśmy się na produkcję na konsole przenośne.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Szczerze mówiąc - chyba żadnej :). Zapewne zrobilibyśmy świetną grę za 10 milionów, a pozostałe 90 wydalibyśmy w inny, ciekawszy sposób.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Niestety pizza i kebab, pomimo, że mamy kilka restauracji w pobliżu. Chyba kwestia przyzwyczajenia. Ostatnio otworzyła się obok nas bardzo ciekawa knajpka hiszpańska, więc powoli zmieniamy nawyki.

11. Największy autorytet świata gier. Mario.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Nie mamy czasu grać w gry innych polskich developerów, w szczególności w te większe produkcje, o których wszyscy opowiadają.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? To co każdego dnia - przejmuje kontrolę nad światem. W 2016 roku wreszcie to nam się uda.

14. Czy wydra wygra? Jeśli ma jedną nóżkę bardziej, to pewnie tak.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne